skoda vision rs 2

ŠKODA se představí na autosalonu Paříž 2018 jako sportovní, ekologicky zaměřený poskytovatel mobility. Česká automobilka zve návštěvníky autosalonu v Paříži od 2. do 14. října na zcela výjimečný zážitek v digitálním světě. Pomocí vytvořeného avataru mohou v tzv. UX corneru stánku ŠKODA v pavilonu 4 prožít fiktivní den a nechat se provést na míru ušitými digitálními službami. Studií ŠKODA VISION RS naznačuje ŠKODA podobu budoucího kompaktního vozu a současně ukazuje další krok ve vývoji sportovních vozů RS. Do této kategorie patří i nový vůz ŠKODA KODIAQ RS, jako vůbec první SUV. Nabídku kompaktního SUV ŠKODA KAROQ doplňují varianty SPORTLINE a SCOUT. ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí vyšší výkon a delší dojezd v provozu na ekologický zemní plyn (CNG).

Důležitou součástí Strategie 2025 společnosti ŠKODA AUTO je postupný přechod od společnosti, která vyrábí automobily, na Simply Clever-společnost, která nabízí nejlepší řešení v oblasti mobility. V Paříži ukáže tradiční česká automobilka možnosti úzkého propojení řidiče s okolním světem. Díky virtuální realitě poznají návštěvníci autosalonu sami nové technologie a služby, které ulehčují každodenní cestování. V UX corneru si návštěvníci sestaví avatar a svému digitálnímu společníkovi propůjčí na cestu své vlastnosti a svá přání. Avatar je pomocí krátkých videí provede fiktivním dnem, kde jim budou život ulehčovat inovace a služby v oblasti mobility vytvořené společností ŠKODA AUTO DigiLab.

Moderní služby v oblasti mobility a další služby

Například stále rostoucí carsharingová služba HoppyGo, jako jedna z nejrozšířenějších v České republice, nabízí stále se zvyšujícímu počtu fanoušků službu flexibilního cestování, kterou lze rychle a pohodlně rezervovat pomocí aplikace na chytrém telefonu. Kromě aplikace ŠKODA Connect si nyní mohou řidiči vozu ŠKODA jednoduchými otázkami položenými hlasovému asistentovi Alexa od Amazonu zjistit informace o svém vozidle z pohodlí domova i pomocí aplikace ŠKODA Connect Alexa Skill. Lze tak zjistit, zda jsou dveře a okna zavřené, kolik benzinu zbývá v nádrži nebo kde se vůz nachází. Po německém a anglickém jazyce je aplikace ŠKODA Connect Alexa Skill nyní dostupná i ve francouzském jazyce. Brzy bude k dispozici i ve španělské verzi. Integrace systému Smart Home umožňuje kontrolovat vlastní dům, který je na dálku propojen s vozem ŠKODA. Řidiči vozu ŠKODA si tak mohou snadno zkontrolovat stav jednotlivých zařízení chytré domácnosti, například to, zda je zapnuté světlo v kuchyni nebo zda jsou zavřená okna.

Studie ŠKODA VISION RS

Koncepční studie ŠKODA VISION RS ukazuje, jak si ŠKODA představuje budoucí sportovní vozy RS a také budoucí kompaktní vůz. Použitím recyklovatelného karbonu a veganských materiálů kombinuje studie ŠKODA VISION RS sportovní charakter nového, emocionálního designového jazyka s mimořádnou šetrností k životnímu prostředí. Interiéru dominuje kromě karbonu, technicky vyspělého materiálu známého z motorsportu, také ručně broušený křišťál, který je navíc osvětlen a vytváří speciální efekty. Elektrický pohon zaručuje dynamické vlastnosti a úspornost.

ŠKODA KODIAQ RS

Naproti tomu nový vůz ŠKODA KODIAQ RS zamíří brzy do sériové výroby. První vůz SUV, který nese nové, červené logo RS, má nejvýkonnější sériově vyráběný naftový motor v historii značky ŠKODA o výkonu 176 kW/240 koní. Již před světovou premiérou v Paříži prokázal vůz ŠKODA KODIAQ RS jasně své kvality sportovního vozu na trati Nordschleife na Nürburgringu rekordním časem 9:29,84 minut v kategorii sedmimístných SUV. Kromě vzhledu specifického pro vozy RS – s novými nárazníky a prvky v černě lesklé barvě jako jsou mřížka chladiče, lišty kolem bočních oken a zpětná zrcátka nebo full LED světlomety – je toto sportovní SUV standardně vybaveno pohonem všech kol, adaptivním podvozkem DCC a progresivním řízením. Poprvé nabízí vůz ŠKODA ve standardní výbavě dvacetipalcová kola z lehké slitiny a nový systém Dynamic Sound Boost, který doplňuje přirozený zvuk motoru vycházející z výfukového potrubí a zintenzivňuje zvuk motoru. Interiér charakterizují sportovní sedadla čalouněna perforovaným materiálem Alcantara® a kůže v karbonovém vzhledu i Virtuální Kokpit.

ŠKODA KAROQ SPORTLINE

Dynamický, sportovní vzhled má i nový vůz ŠKODA KAROQ SPORTLINE. Všestranné kompaktní SUV, uvedené na trh v roce 2017, je v této nové variantě poprvé a exkluzivně dostupné také s benzinovým motorem 2,0 TSI o výkonu 140 kW/190 koní. Emocionální design byl u varianty SPORTLINE ještě více zdůrazněn. Dynamický vzhled dokresluje mnoho černě lakovaných prvků. Sportovní charakter interiéru dále podtrhují černá sportovní sedadla potažená novou látkou a zdobená stříbrnými kontrastními švy. Vůz ŠKODA KAROQ SPORTLINE je nabízen s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol a s dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory o výkonu 110 kW/150 koní nebo 140 kW/190 koní.

ŠKODA KAROQ SCOUT

Roli nového dobrodružně laděného vozu modelové řady KAROQ přejímá vůz ŠKODA KAROQ SCOUT. Nová terénní verze nabízí standardně pohon všech kol a sází na robustnější design. Stříbrné plastové díly kolem vozu chrání elegantní karoserii ve městě i v obtížném terénu. Masku chladiče a boční okna zdobí chromované lišty. Pod výraznými lemy podběhů kol má varianta SCOUT standardně dodávaná osmnáctipalcová nebo na přání dostupná devatenáctipalcová kola z lehké slitiny. Interiér zdobí černý dekor Piano black, dekorační obložení se vzhledem tmavého jasanového dřeva a sedadla čalouněná novým vzorem a zdobená kontrastními švy. O pohon se starají dva naftové motory o výkonu 110 kW/150 koní a 140 kW/190 koní a jeden benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW/150 koní.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC

ŠKODA OCTAVIA G-TEC má nový, výkonnější motor 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k). V porovnání s provozem na benzin jsou hodnoty emisí CO2 u provozu na stlačený zemní plyn nižší asi o 25 %. Vůz také produkuje o mnoho méně oxidů dusíku (NOx) a neprodukuje žádné saze. Vůz ŠKODA OCTAVIA G-TEC, který je dostupný pouze v karosářské verzi kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, plní aktuálně nejpřísnější emisní normu Euro 6d-TEMP. Maximální dojezd na čistě ekologický provoz na zemní plyn činí 480 km. Tři nádrže na CNG mají celkovou kapacitu 17,7 kg. O jízdu na místech, kde není dostupná čerpací stanice na CNG, se stará nádrž na benzin o objemu 11,8 l.