Škoda Auto oslavila od začátku měsíce dosažení tří důležitých mezníků v oblasti výroby: V závodě v Kvasinách opustil výrobní linku 750 000. model Škoda Kodiaq. Kromě toho automobilka dodala 4 miliony motorů EA211 a dosáhla hranice 15 milionů vyrobených převodovek aktuální generace. Oba komponenty se montují i do vozů dalších značek koncernu Volkswagen.
„Tyto tři milníky v oblasti výroby jasně dokazují vysokou výkonnost našich zaměstnanců. Impozantní čísla dokládají, že naše modely mají po celém světě skvělou odezvu a dovedou svou vysokou spolehlivostí přesvědčit v každodenním provozu. Zároveň se v uplynulých letech výrazně zvýšil význam naší výroby komponentů pro koncern Volkswagen. Blahopřeji kolegům k dosaženým úspěchům, které jsou v těchto obtížných časech nejlepší motivací, abychom se naplno pustili do dalších výzev,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.
750 tisíc vozů Škoda Kodiaq
Modelem Škoda Kodiaq zahájila česká automobilka ofenzívu modelů kategorie SUV. Své vrcholné SUV uvedla na trh během podzimu 2016 a od té doby vzniklo již tři čtvrtě milionu exemplářů. V loňském roce společnost představila modernizované provedení úspěšného modelu, který se na přání dodává i v sedmimístném provedení. Vůz s pořadovým číslem 750 000 sjel z linky v Kvasinách, kde automobilka vyrábí také modely Karoq, Superb a Superb iV.
Nový Kodiaq bude poslední Škoda se spalovacím motorem. Pak už budou jen elektromobily
4 miliony motorů EA211
Motory typu EA211 vyrábí Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi od roku 2012 a nyní společnost dosáhla hranice čtyř milionů vyrobených kusů. Téměř 700 zaměstnanců zhotoví přibližně 2500 agregátů za den. Motor s hliníkovým blokem vzniká v tříválcových variantách 1,0 MPI, 1,0 MPI Evo, 1,0 TSI a 1,0 TSI Evo a jako čtyřválec 1,6 MPI a 1,4 TSI.
Tyto jednotky se dodávají nejen do automobilů Škoda, které se vyrábějí v České republice, ale vyvážejí se do celého světa pro montáž do dalších vozů koncernových značek Audi, Volkswagen a SEAT.
15 milionů převodovek aktuální generace
Škoda Auto také v těchto dnech vyrobila 15miliontou převodovku aktuální generace. Manuálních převodovek MQ/SQ100, které se vyrábějí v Mladé Boleslavi, vznikly od roku 2011 více než 2 miliony kusů. Škoda Auto používá v současnosti toto ústrojí v modelu Fabia a montuje se i do vozů dalších značek koncernu Volkswagen.
Větších pětistupňových a šestistupňových manuálních převodovek typu MQ200 vyprodukovala česká automobilka od roku 2001 téměř 8,5 milionu. Určeny jsou pro řadu různých modelů Škoda, k nimž patří i moderní vozy Kushaq nebo Slavia z indického závodu v Púně. Převodovky tohoto typu rovněž spolehlivě slouží v modelech ostatních koncernových značek.
Další převodovky vznikají v závodě Škoda Auto ve Vrchlabí: od zahájení výroby v roce 2012 zde opustily výrobní linku více než 4 miliony automatických přímo řazených ústrojí DQ200. I ty vedle modelů české automobilky nacházejí uplatnění ve vozech dalších koncernových značek.