skoda-indie-tovarna-vyroba

Škoda slaví 25 let na indickém trhu. Byla první značkou z koncernu Volkswagen, která se tu prosadila

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 31. 1. 2025


Škoda Auto vstoupila na velmi dynamický indický trh před 25 lety: V lednu 2000 položila česká automobilka základní kámen svého závodu v Čhátrapati Sambhajinagaru (do roku 2022 dříve Aurangábád) a jako první značka koncernu Volkswagen se prosadila na místním trhu. Prvním modelem montovaným na místě se stala Škoda Octavia. K dnešnímu dni se Indie stala klíčovým trhem v rámci internacionalizačních plánů společnosti Škoda, který jí pomáhá efektivně využívat stávající prodejní potenciál například v zemích ASEAN, na Blízkém východě, v Austrálii nebo na Novém Zélandu. Škoda Auto jménem koncernu Volkswagen od roku 2018 společně zastřešuje veškeré aktivity v tomto regionu. V současné době značka v Indii vyvinula a lokálně pro Indii vyrábí tři modely založené na lokalizované platformě MQB A0-IN: Kushaq, Slavia a nejnověji kompaktní SUV Kylaq, které rozšiřuje modelovou řadu o populární segment vozů s délkou pod 4 metry.

„Vycházeli jsme z 25 let zkušeností v Indii a učinili z tohoto prosperujícího trhu základní kámen naší mezinárodní strategie růstu. Díky obrovskému množství talentů, rostoucí poptávce spotřebitelů a přístupu na další trhy se Indie stává naším druhým pilířem mimo Evropu a pomáhá nám využívat další prodejní potenciál v zemích ASEAN, na Blízkém východě a v Indo-Pacifiku. Značka Škoda je v Indii pozoruhodnou značkou od našeho vstupu na trh s modelem Octavia v roce 2001. Nyní vyrábíme ve dvou závodech. Speciálně pro Indii jsme uvedli na trh tři zcela nové modely, u nichž jsme dosáhli lokalizace až 95 procent: Škoda Kushaq, Slavia a nedávno kompaktní SUV Kylaq, které doplňují modely Octavia a Superb, jež prodáváme také prostřednictvím rostoucí dealerské sítě. Za poslední dva roky jsme zvýšili počet kontaktních míst pro zákazníky v celé zemi o 35 %. Indie také přispívá ke globálním cílům udržitelného rozvoje společnosti Škoda Auto. Jeden závod již funguje výhradně na zelenou energii, zatímco závod v Pune rozšířil svůj fotovoltaický systém, který zajišťuje až 30 % potřeby elektrické energie. Chci poděkovat všem našim indickým kolegům za to, že pomáhají pohánět další etapu našeho růstu, a zejména našim zákazníkům za jejich důvěru v naše výrobky. S tímto nadšením můžeme v příštích 25 letech dosáhnout ještě větších úspěchů,“ říká Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Modely zaujaly zákazníky i odborníky

Prvním modelem Škoda představeným indickým zákazníkům byla první generace moderní Octavie, montovaná z dovezených dílů v pronajatých prostorách souběžně s výstavbou závodu v Čhatrapati Sambhajinagaru. Postupem času přitahovaly pozornost indických zákazníků i další modely Škoda, například Fabia, Rapid a později Superb a Kodiaq.

Předsériové testování indických škodovek se od těch evropských výrazně liší. Škoda to vysvětluje na Kushaqu

Rozhodující krok pro značku Škoda v Indii přišel v roce 2018, kdy ji koncern Volkswagen pověřil společným vedením všech koncernových aktivit na trhu. V rámci toho dostala Škoda za úkol vyvinout platformu MQB-A0-IN, určenou výhradně pro indický trh. Prvním vozem postaveným na této platformě byl model Kushaq, který se začal vyrábět v roce 2021 v Pune. Jen o rok později byl na trh uveden sedan Slavia, jehož vývoj a výroba probíhaly rovněž v Pune. Nejnovějším přírůstkem do portfolia značky Škoda pro indický trh je SUV Kylaq, první model značky Škoda v populárním segmentu vozů s délkou pod 4 metry, který tvoří téměř 50 % prodejů automobilů na indickém trhu. Nový model získal 10 000 objednávek během pouhých deseti dnů od svého uvedení na trh a přispěje k ročnímu cíli značky prodat v Indii 100 000 vozů do roku 2026.

Kvalita a pověst vozů Škoda v Indii se odráží nejen ve velkém zájmu zákazníků, ale také v řadě prestižních ocenění. Například model Škoda Slavia byl v roce 2022 vyhlášen indickým Sedanem roku a v soutěži Acko Drive Awards získal titul Auto roku 2023.

Investice a podpora zaměstnanosti

Indický trh se mezitím vyvinul v jeden ze strategických klíčových trhů pro společnost Škoda a strategický uzel pro širší region ASEAN, Blízký východ, Austrálii a Nový Zéland. Kromě montážních linek v Čhátrapati Sambhajinagaru a výrobního závodu v Púně zde Škoda zřídila Technologické centrum. Kromě toho Škoda v říjnu 2023 otevřela moderní logistický areál pro vývoz komponentů například do Vietnamu, na který společnost vstoupila v roce 2023.

Dosáhnout neutrality CO2 emisí ve všech svých závodech v Indii do roku 2030

Udržitelná výroba je pro Škodu hlavní prioritou, a to i v jejích indických závodech: Závod v Chhatrapati Sambhajinagar funguje výhradně na zelenou energii, zatímco závod Chakan v Pune je stále na cestě k dosažení CO2 neutrality do roku 2030. Kromě toho tento 500hektarový areál závodu poskytuje životní prostředí pro více než 300 druhů rostlin, stromů a zvířat. Kromě toho společnost aktivně zapojuje místní dodavatele v Indii a hraje aktivní roli v rozvoji infrastruktury, podpoře vzdělávání a sociálních iniciativ. V závodě v Pune Škoda rozšířila svůj fotovoltaický systém, který je nyní schopen vyrobit až 26,6 GWh elektrické energie ročně, což pokrývá až 30 % spotřeby elektrické energie v závodě.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru