V úzké spolupráci s dotčenými dodavateli Škoda Auto duplikovala výrobu kabelových svazků z Ukrajiny do České republiky. Zároveň si automobilka zajistila také novou výrobní kapacitu v Maroku a dalších zemích. Cílem těchto opatření je ještě lepší zajištění proti možným výpadkům v dodávkách a přerušení dodavatelských řetězců v budoucnu. Přijatá opatření umožňují v případě potřeby navýšení současného objemu výroby až na dvojnásobek.
„V uplynulých týdnech jsme ve společnosti Škoda Auto, společně s našimi partnery, intenzivně pracovali na minimalizaci dopadů války na Ukrajině na dodávky kabelových svazků. Během velice krátké doby se díky velkému nasazení podařilo výrobu na Ukrajině obnovit a výrazně rozšířit výrobní kapacity – za to celému týmu a všem zúčastněným dodavatelům děkuji. Současně bych chtěl naše ukrajinské partnery ujistit, že plníme a budeme i nadále plnit naše závazky. Máte náš nejvyšší respekt za to, že i nadále plníte dodávky tak, jak to aktuální situace dovolí,“ říká Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Nákupu.
V důsledku výpadků v dodávkách kabelových svazků, způsobených válkou, musela společnost Škoda Auto 3. března na osm týdnů zastavit výrobu plně elektrického modelu Enyaq iV. Aby se výroba co nejrychleji obnovila, začala automobilka spolu se svými dodavateli zvažovat možnosti duplikování výroby kabelových svazků do jiných výrobních závodů v Evropě a severní Africe.
Odbory Škody upozornily na stále nedostatečný počet dílů i snižování kapacity výroby
V návaznosti na to se tak automobilce ve spolupráci s firmou PEKM Kabeltechnik podařilo během pěti týdnů po vypuknutí války duplikovat část výroby kabelových svazků do Mladé Boleslavi. Společnost PEKM instalovala potřebné výrobní zařízení do montážních hal společnosti Škoda Auto, a už v dubnu výroba postupně nabíhala. Na výrobních linkách pracuje 35 žen ze závodu v ukrajinském Lvově, které zároveň zaučují nové pracovnice. V Mladé Boleslavi aktuálně vznikají kabelové svazky pro model Škoda Fabia Combi, v následujících týdnech se rozjede také výroba pro modelové řady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb.
Aby se společnost Škoda Auto co nejlépe zabezpečila pro případ dalších výpadků v dodávkách, zajistila si další výrobní kapacity u firmy Kromberg & Schubert v jejím marockém závodě ve městě Kenitra, nedaleko metropole Rabatu. Společnost Kromberg & Schubert už mezitím také částečně obnovila výrobu kabelových svazků ve svém ukrajinském závodě v Žytomyru. Díky výrobě v obou závodech, v Žytomyru i v marocké Kenitře, bude potřeba kabelových svazků pro výrobu modelu Enyaq iV plně pokryta.
Společnost Škoda Auto kromě toho plánuje také duplikování výroby vysokonapěťových kabelových svazků, které jsou mimo jiné potřebné i pro dobíjení elektromobilů. Od konce června se budou tyto kabelové svazky vyrábět také v Rumunsku. Od září bude na základě dohody v rámci koncernu Volkswagen duplikována výroba také ze závodu v ukrajinském městě Chmelnický: kabelové svazky pro modely Octavia a Superb budou vznikat i v marockém Tangeru.