ŠKODA AUTO dále investuje do svých výrobních kapacit. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast lidských zdrojů, a Josef Zmrhal, místopředseda Odborů KOVO MB, v pátek položili základní kámen nové lakovny v závodě v Mladé Boleslavi. ŠKODA AUTO do nového provozu investuje 214,5 milionů eur a vytvoří až 650 nových pracovních míst. Lakovna bude uvedena do provozu v červnu 2019.
„Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Poptávka po vozech značky ŠKODA na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech. V nové lakovně budeme realizovat řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí,“ dodává Michael Oeljeklaus.
Před několika dny společnost ŠKODA AUTO oznámila, že se ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi budou od roku 2020 vyrábět modely s čistě elektrickým pohonem. Jak výroba bezemisních elektromobilů, tak i navýšení lakovacích kapacit potvrzují dlouhodobý růst společnosti ŠKODA AUTO a důslednou orientaci na technologie šetrné k životnímu prostředí.
V nové lakovně najde ve třech směnách uplatnění až 650 nových zaměstnanců, kteří za den nalakují 600 karoserií. Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně.
Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě. Četné pracovní operace převezmou nebo budou podpořeny roboty. Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky.
V několikastupňovém procesu lakování získá karoserie bezchybný vzhled. Pět vrstev laku dosahuje celkové tloušťky zhruba 100 mikrometrů. Lakování se bude běžně provádět v 15 odstínech barev mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem.
Šetrnost provozu lakovny k životnímu prostředí definuje nová měřítka: nový aplikační proces výrazně snižuje spotřebu materiálu. Zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem – díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Kromě toho se rekuperuje velká část procesního tepla. Recirkulace vzduchu umožňuje až osmdesátiprocentní úsporu energie.
S rozšiřováním kapacit a po přijetí rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi společnost ŠKODA AUTO pokračuje v důsledné realizaci hlavních cílů Strategie 2025. Tímto se česká automobilka připravuje na budoucí výzvy v automobilovém průmyslu. Mezi hlavní témata patří mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, internacionalizace i nové služby, související s mobilitou. Tímto způsobem chce ŠKODA AUTO růst ve dvou dimenzích: vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.
Své ekologické aktivity česká automobilka zastřešuje ve své strategii ,GreenFuture‘. Investice, jako je lakovna šetrná k životnímu prostředí, jsou součástí GreenFactory, důležitého pilíře strategie udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO. Jedním z hlavních cílů je snížení vlivu globální výroby automobilů na životní prostředí na polovinu v porovnání s rokem 2010.