skoda-octavia-19-tdi-najeto-700000-km-na-brzde-video

Škoda Octavia 1.9 TDI po 700 tis. km na brzdě. Kolik ztratila koní?

Autor: Pavel Srp - 28. 6. 2018


Je obvyklé, že výkony motorů se vzrůstajícím nájezdem klesají. Jak na tom ale bude Škoda Octavia s legendárním motorem 1.9 TDI s rotačním čerpadlem po 20 letech a 433 tisících najetých mílích, tedy necelých 700 tisících najetých kilometrech?

Motor 1.9 TDI, který se dával do první generace Škody Octavia, ale i dalších koncernových modelů v druhé polovině devadesátých let platil za relativně svižný, úsporný a zároveň opravdu velmi trvanlivý a spolehlivý motor. Vyráběl se ve variantách s 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní. A právě slabším z motorů je vybavena také tato modrá Škoda Octavia. Je to ta samá Octavia, o které jsme nedávno psali, že jezdila na vyjetý fritovací olej. Vzpomínáte?

Ona toho ale za sebou má ještě mnohem více. Byla totiž i na Nurburgringu a zpět na jednu nádrž s průměrnou spotřebou pouhých 3,8 l/100 kilometrů.

Tentokrát ji Alex ze serveru CarThrottle.com vzal na motorovou brzdu, aby zjistil, jaké hodnoty výkonu a točivého momentu motor po 700 tisících kilometrech má. Motor není sériový, respektive nemá sériovou řídící jednotku. Před 390 tisíci kilometry totiž bylo auto “načipováno” na podobné hodnoty, které měl silnější motor, který disponoval 81 kW/110 koní a 235 Nm. Upravený motor měl stejný výkon (81 kW), ale vyšší točivý moment (260 Nm). Motor byl i po po chipu po rozebrání ve velmi dobré kondici, úprava řídící jednotky se tak na zhoršení jeho stavu nepodepsala.

A co se zjistilo na válcové zkušebně? Motoru naměřili velmi dobré a vcelku překvapivé hodnoty. Maximum výkonu je 108,3 koně a točivý moment 244 Nm.

[poll id=“56″]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru