ŠKODA KODIAQ RS potvrzuje, že i vozy SUV mohou mít sportovní nadání. Krátce po slavnostním odhalení na světové výstavní premiéře, na právě probíhajícím pařížském autosalonu, odstartuje její předprodej na tuzemském trhu. Vrcholné provedení modelové řady KODIAQ, bude k dispozici v pětimístné i v sedmimístné verzi v průběhu listopadu letošního roku. Ve stejnou dobu budou k dispozici kompletní ceník modelu se všemi prvky mimořádné výbavy. Již během několika málo dnů bude možné vůz zarezervovat u všech autorizovaných prodejců značky ŠKODA v České republice, jeho doporučená prodejní cena pro koncového zákazníka začne na částce 1 189 900 Kč včetně DPH pro pětimístnou verzi vozu.
Specifikace vozu KODIAQ RS je výjimečná řadou prémiových prvků. Na první pohled vyniká spoilerem na předním nárazníku a matnou maskou chladiče s lesklým orámováním, na níž spočívá plaketa RS. Zadní nárazník dostal difuzor a odrazku přes celou šířku zádi, která je typická pro provedení RS značky ŠKODA. Vnější zpětná zrcátka jsou černě lakována stejně jako střešní nosiče, naopak boční ochranné lišty mají barvu karoserie. Design vozu dotvářejí 20″ kola Xtreme z lehké slitiny, pod nimiž nelze přehlédnout 17″ červeně lakované brzdové třmeny vpředu i vzadu.
Dominantou interiéru jsou sportovní čalouněná sedadla v kombinaci Alcantary, kůže a karbon kůže s červeným prošitím a novým logem RS. To lze najít i na multifunkčním sportovním volantu, prahu dveří či nástupních lištách dveří. O příjemné prostředí na palubě se stará ambientní osvětlení interiéru. Infotainment Amundsen s navigací využívá skvělého sound systému Canton. V noci řidiči pomohou full LED přední světlomety s AFS, LED technologií disponují rovněž mlhové světlomety s Corner funkcí a zadní svítilny, které má KODIAQ RS již ve standardní výbavě. Mezi prvky základní výbavy patří rovněž Virtuální kokpit.
Provedení RS pohání exkluzivní motorizace. Čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec produkuje nejvyšší výkon 176 kW/240 koní a maximální točivý moment 500 N.m. Je tak nejsilnějším turbodieselem ve více než stodvacetileté historii mladoboleslavské automobilky. Jeho parametry znamenají působivou dynamiku a mohutný zátah již od nejnižších otáček. Selektivní katalytická redukce (SCR) se podepisuje na maximální možné čistotě výfukových plynů, agregát vyhovuje emisní normě EU 6. Dvoulitrový vznětový dvojitě přeplňovaný agregát spolupracuje se systémem Dynamic Sound Boost, který se stará o patřičnou akustiku vozu nejen uvnitř, ale také zvenku. Na vytříbených jízdních vlastnostech mají zásluhu adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního profilu Driving Mode Select, progresivní řízení a pohon 4×4.