Psal se rok 2002, když Škoda představila na autosalonu v Paříži velmi zajímavý koncept na základech první generace fabie combi. Modrý kombík dostal rozšíření blatníky, velká kola a odvážný interiér. Představujeme vám koncept Škoda Fabia Paris.
Tři roky po tom, co Škoda ukázala první generaci modelu Fabia, představila v roce 2002 koncept odvážného kombíku. Bylo to ještě předtím, než byla představena první Škoda Fabia RS s naftovým motorem. Ta totiž přišla o další rok později, v roce 2003.
Už na první pohled speciální pařížská fabia zaujala modrým lakem karoserie. Je to metalíza Santorin, která se ovšem do nabídky laků nikdy nedostala. Z čelního pohledu zaujal i nástavec předního nárazníku s decentními čočkovými mlhovkami, ale i xenonové světlomety. Z boku vynikla velký 17″ kola a rozšířené blatníky, které do blatníků skvěle sednou i díky sportovnímu sníženému podvozku. Na záď přibyla sportovní koncovka výfuku a spojler nad zadní sklo.
Ještě odvážnější je to uvnitř, kde je obyčejná vlastně nakonec pouze původní palubní deska. I v ní se ovšem najdou novinky jako je například trojice přídavných „budíků“ místo středových výdechů topení a klimatizace. Úplně jiné jsou i budíky v kapličce přístrojů, ale také tříramenný volant. Nová je i řadicí páka a kovové výztuhy spojující spodní část palubní desky se středovým tunelem, což je řešení podobné tomu v první generaci Audi TT.
Škoda Fabia Paris, ačkoliv to byl koncept, měla i poměrně bohatou výbavu. Nechyběly čtyři airbagy (dva přední v palubní desce a dva boční v předních sedadlech), klimatizace a tehdy ještě revoluční systém ESP, tedy stabilizace. Vždyť tehdy nebylo standardem ještě ani ABS, to musí všechna v Evropě prodávaná auta mít až od července 2006.
„Studie slouží k tomu, aby přitáhly pozornost odborníků a potencionálních zákazníků ke stánku firmy,“ řekl v roce 2002 o konceptu Škoda Fabia Paris tehdejší mluvčí české automobilky Evžen Krauskopf.
Škoda že se nevyráběla.
Alespoň jde sehnat v GT výbavě.
GT nárazník fabii sluší.
Pěkný kousek