Škoda Auto představila Enyaq iV teprve před pár měsíci a teď se dostal do rukou španělské redakce km77.com, která se specializuje na losí testy. Každý vůz, který do něj vezme, podrobí stejnému testování, na stejné trati a snaží se s nimi dosáhnout ideálně alespoň rychlosti 77 km/h. Ostatně, odtud její název.
Jakkoliv jsou všechna nová auta vybavena armádou různých jízdních a bezpečnostních asistentů, ne každé losí test, který imituje vyhýbací manévr, bezpečně zvládají i ve vyšších rychlostech. Někde jsou pak ony jízdní asistenty skoro až na škodu. To byl případ i elektrické Škody Enyaq iV.
Enyaq iV stojí na platformě koncernu Volkswagen s označením MEB, totožné, jakou má například Volkswagen ID.4. I tento model redakce před časem otestovala a nevedl si vůbec špatně. Od Enyaqu iV čekali minimálně totožné výsledky, které se ale nedostavily.
Zatímco elektrický volkswagen zvládl vyhýbací manévr v rychlosti 73 km/h, testovaná škodovka se prala už s rychlostí nad 67 km/h. Cokoliv nad touto rychlostí byl problém. Jako zádrhel se ukázal systém řízení stabilizace, který zasahoval až příliš a zbytečně agresivně. Pokud by byl nastaven jinak, auto by se asi chovalo klidněji.
Elektrické SUV prý jinak bylo poměrně předvídatelné, ale mělo velké tendence k přetáčivosti. Především ve chvíli, kdy už byl vyhýbací manévr takřka u konce, auto ztratilo přilnavost. Ale dle testovacího pilota byl problém právě v kontrole stability. Slalom, který je také součástí testů, ovšem Enyaq iV zvládl bez problému.