ŠKODA AUTO podporuje péči o automobilovou historii i nadšení pro techniku také formou jízdy historických vozů, kterou již potřetí připravila pro své zaměstnance a jejich rodiny. Připomíná tak nejen 121letou historii výroby vozidel v Mladé Boleslavi, ale umožňuje svým zaměstnancům sdílet společnou vášeň pro klasické automobily. Na trasu ŠKODA Classic Tour se letos vydalo 111 historických vozů různých značek, mezi nimiž nechyběly předválečné skvosty, stejně jako stále oblíbenější youngtimery. Svým rozsahem se tato akce rychle vypracovala mezi největší veteránské jízdy u nás.
Společná veteránská vyjížďka zaměstnanců ŠKODA AUTO, která svým pojetím odpovídá veteránské rally, přilákala v sobotu 3. září na start před budovu ŠKODA Muzea rekordních 111 posádek. Pořadatelé si každý rok připravují novou trasu, tentokrát provedla účastníky atraktivními výletními cíli mladoboleslavského regionu, jejichž společným jmenovatelem byla zámecká architektura.
„ŠKODA Classic Tour již má pevné místo v harmonogramu akcí, při nichž mají naši zaměstnanci možnost se neformálně potkat v uvolněném a přátelském prostředí a užít si společné nadšení pro dobové automobily,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky a duchovní otec myšlenky pořádání ŠKODA Classic Tour k tomu dodává: „Lidé z různých oddělení naší automobilky, kterým je společná láska k automobilové historii a milují vůni benzinu, vždy vytvoří skvělou atmosféru, kterou ještě okoření soutěžní princip jízdy a úkoly na trase.“
Tradičním místem startu je ŠKODA Muzeum, odkud první vůz odstartoval minutu po deváté hodině ranní. Další historické automobily nejrůznějších značek ho následovaly v půlminutových intervalech. Trasa dlouhá necelých 110 km byla rozdělena do dvou etap s časovou kontrolou na zámku Loučeň. Kromě průjezdních razítek a řešení kvízových otázek čekaly na týmy také dva testy přesnosti – úseky, v nichž se průjezd vozu měří s přesností na setinu sekundy a za každou setinu odchylky od stanoveného času je přidělován jeden trestný bod. Nejlépe se s tímto soutěžním principem, který je shodný i s prestižními zahraničními soutěžemi, vypořádaly hned dvě posádky, které dosáhly identického počtu 45 trestných bodů: Josef Dušek na voze ŠKODA 1000 MB a Dieter Seemann na voze ŠKODA FELICIA.
ŠKODA Classic Tour si neklade podmínku, že se jí mohou účastnit pouze historické vozy ŠKODA, a tak se na startu pravidelně setkávají veterány nejrůznějších značek a stáří. Cenu za nejstarší účastnický vůz letos získal Lubomír Zacharník se svým automobilem Praga Picollo z roku 1930. Porota složená z odborníků ze ŠKODA Muzea rovněž vyhlásila cenu v soutěži elegance, kterou si odnesl Jiří Křivský s vozem ŠKODA RAPID Cabrio z roku 1937, zvolila nejhezčí účastnický vůz značky ŠKODA ( ŠKODA FELICIA pana Romana Minaříka) a dobově nejstylověji oblečenou posádku (Jiří Křívský s vozem ŠKODA RAPID Cabrio).
Také letošní ŠKODA Classic Tour měla cíl v Leteckém muzeu Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi, které v rámci propagace bohaté technické historie mladoboleslavského regionu úzce spolupracuje se ŠKODA Muzeem. V prostorách letiště bylo pro všechny účastníky připraveno občerstvení a pestrý doprovodný program včetně praktické letecké ukázky vybraných exponátů historických letadel a vystoupení několikanásobného mistra světa v jízdě na vysokém kolem Josefa Zimovčáka. Ten je patronem projektu Na kole dětem, jenž pomáhá dětem po onkologické léčbě formou rekondičních pobytů. ŠKODA AUTO je generálním partnerem tohoto projektu a řada účastníků jízdy ŠKODA Classic Tour nadační fond na místě podpořila finančním darem.