Pro mnoho zákazníků internetových obchodů se umístění a registrační značka jejich vozu můžou brzy stát novou doručovací adresou. ŠKODA AUTO DigiLab ve spolupráci s internetovými obchody Alza.cz a Rohlik.cz vyvíjí doručovací systém, v jehož rámci kurýr doručí zásilku přímo do zavazadlového prostoru vozu.
V pilotním projektu se nyní začne testovat technologie potřebná pro vzdálený přístup k vozu. Velký důraz je přitom kladen na bezpečnost: výměna dat probíhá v kódované podobě, kromě toho může kurýr vůz otevřít pouze v krátkém časovém úseku, jehož délku stanovuje sám zákazník.
Každý, kdo nakupuje online, tento problém zná: právě ve chvíli, kdy má být zboží doručeno, jste někde mimo svůj dům. Pro všechny, kdo si už nebudou chtít zásilky vyzvedávat z různých boxů nebo od sousedů, připravuje ŠKODA AUTO DigiLab společně s partnery Alza.cz a Rohlik.cz test bezpečného a jednoduchého řešení. Ten, kdo nakupuje v těchto internetových obchodech, si bude moci již brzy nechat doručit zásilku přímo do zavazadlového prostoru svého vozu značky ŠKODA. Aby mohl tuto službu využívat, dá zákazník příslušnému partnerovi souhlas skrze mobilní aplikaci. V případě objednávky se kurýrovi prostřednictvím GPS zobrazí pozice vozu pro následnou dodávku. Ten pak získá jednorázový zabezpečený přístup, pomocí něhož zavazadlový prostor vozu v předem definovaném časovém intervalu prostřednictvím platformy otevře. Kurýr vloží zásilku do zavazadlového prostoru, zamkne pomocí mobilní aplikace vůz a zákazník obdrží zprávu o úspěšném doručení.
Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLabu, zdůrazňuje: „Tento pilotní projekt je konkrétní ukázkou toho, jak pomocí nejmodernějších technologií usnadníme a zpříjemníme lidem jejich každodenní život. Těším se na to, že tento projekt společně s našimi partnery dále rozvineme.“
Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti Alza.cz, dodává: „Spokojenost našich zákazníků má pro nás nejvyšší prioritu. Proto jako přední inovátor vnímáme rozšíření nabídky možnosti doručování o dodávku přímo do zavazadlového prostoru jako skvělou příležitost, jak zákazníkům ještě více usnadnit vyzvedávání jejich objednávek.“
Tomáš Čupr, zakladatel e-shopu Rohlik.cz, vysvětluje: „Od svého vzniku je Rohlik.cz projektem, který si dal za cíl zlepšovat zákaznickou zkušenost spojenou s nákupem potravin. Doručování do kufru auta je inovací, která napomáhá naplňování této mise. Našim zákazníkům nabídneme další v řadě unikátních způsobů, jak pohodlně nakoupit a ušetřit čas a námahu.“
Služby a technologie jsou nyní ve zkušební fázi a budou se cíleně optimalizovat. Malý okruh zákazníků systém pro partnery projektu začne zkoušet v praxi.