Elektromobilita už klepe na dveře. Už během roku 2025 řada automobilek přejde z větší části na elektromobilitu a v následujících letech bude tento trend stále růst. Od roku 2035 pak bude s největší pravděpodobností v Evropě platit úplný zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory. A tomu se budou muset přizpůsobit i výrobci superaut. I McLaren s tím počítá, ale jeho šéf je přesvědčení, že dřív než v roce 2030 takové auto nepředstaví.
Michael Leiters, generální ředitel McLarenu totiž pro magazín Automotive News vysvětlil, že to s elektrickými supersporty není tak jednoduché jako s běžnými auty. Podle něj je před McLarenem klíčová výzva, tedy najít technologii, která zajistí dostatečný dojezd, ale zároveň sníží hmotnost baterií. Je to totiž právě hmotnost, která je v případě supersportů klíčová a jak známo, všechny elektromobily jsou kvůli bateriím velmi těžké. Ostatně, EU chce dokonce kvůli tomu zvýšit hmotnostní limit řidičáku skupiny B na 4,25 tun.
Leiters také zdůraznil, že těžká auta ztrácejí hbitost a u řidičů často vytváří pocit „odpojení“, což je v rozporu s podstatou značky McLaren. „Neočekávám, že by tato technologie byla připravena dříve než koncem této dekády,“ řekl ředitel v rozhovoru. Zároveň zdůraznil, že cokoliv elektrického automobilka nakonec ukáže, musí být lepší než ekvivalentní modely se spalovacími motory. A to je opravdu velmi těžký úkol a běh na dlouhou trať.
A než automobilka ukáže jeho výsledek, měla by také představit své první SUV. Ovšem i u něj bojuje s ideálním rozložením hmotnosti, nicméně plány jsou takové, že by mělo dorazit zhruba v roce 2028. Podrobnosti o něm zatím nejsou známy, Leiters novinku v Goodwoodu označil za novou třídu vozidel se čtyřmi dveřmi a čtyřmi sedadly.