Úspěšný příběh kategorie SUV pokračuje. Automobily SUV (Sports Utility Vehicle) si každoročně ukrojují stále větší část trhu. V roce 2021 na ně připadalo 46 % registrací nových vozů v Evropě, což je o 5 procentních bodů více než v předchozím roce. Skvělým příkladem této růstové evoluce je produktová řada SUV značky SEAT. Ta v roce 2022 přesáhla hranici jednoho milionu prodaných vozů všech tří modelů, tedy pouhých šest let po uvedení prvního z nich na trh. Loni se již modely Arona, Ateca a Tarraco podílely na globálním prodeji značky SEAT 49 procenty, resp. 192 100 vozy. Mezi hlavní důvody jejich popularity patří design, všestrannost a sportovní jízda.
Všestranný lídr. Jubilejním jednomiliontým vyrobeným SUV nebyl nikdo menší než SEAT Arona, který stojí vždy v čele. Od svého uvedení na trh v roce 2017 se první městské SUV značky SEAT stalo jejím nejoblíbenějším modelem. Na celém světě se prodalo 481 585 vozů. V roce 2021 byl model Arona bestsellerem ve Španělsku. Bylo to poprvé, co se SUV stalo lídrem na trhu v této zemi. Od debutu modelu Arona bylo ve Španělsku prodáno téměř 98 000 vozů. Bestseller vyniká svým funkčním a praktickým designem, mladistvým a individualizovatelným vzezřením, výhodným poměrem cena/výkon, skvělou jízdní dynamikou a technicky vyspělým interiérem, který cestujícím poskytuje mimořádný komfort, konektivitu a vysokou úroveň bezpečnosti. Vozy SEAT Arona vyrábí závod Martorell.
Elegance do každého terénu. Po modelu Arona následuje robustní SEAT Ateca, první SUV v historii značky. Zákazníci si zakoupili již 435 443 těchto kompaktních SUV. Elegantní linie spolu s osobitým sportovním charakterem propůjčují modelu Ateca nezaměnitelnou identitu, která je ještě více umocněna ve verzi s pohonem všech kol 4Drive, jež patří mezi nejhospodárnější vozy své třídy na trhu. Ateca má hodně příznivců v Německu, kde celkový počet prodaných vozů přesáhl již 108 000, a to díky agilním, stabilním a komfortním jízdním vlastnostem v jakékoli situaci, které dokonale ladí s off-roadovým charakterem tohoto modelu.
Velké SUV s velkorysým designem. Skvěle si vede také SEAT Tarraco. Dosud bylo na celém světě prodáno již 88 820 těchto velkých SUV uvedených na trh v roce 2018. Je to první model, jehož označení vzešlo z veřejného hlasování, na němž se podílelo více než 140 000 lidí. Vzhled tohoto SUV umocňuje jeho design udávající trendy. Tarraco však nejvíce vyniká svou prostorností, až sedmimístným ergonomickým interiérem a zavazadlovým prostorem o objemu až 1775 litrů se sklopenými všemi sedadly za první řadou. Díky zvýšené poloze nabízí praktičnost bez kompromisů ohledně sportovní ovladatelnosti a vynikající preciznosti v zatáčkách. Stejně jako v případě modelu Ateca je největším trhem Německo, kde bylo prodáno již 29 000 vozů Tarraco.
To je ale pitomý článek. Já žádné seaty nevidím. Vidím jen přejmenované jiné koncernové modely.
Navíc módu SUV může chválit jen totální motoristický ignorant. SUV jsou bezkonkurenčně nejhorší typy aut, které kdy kdo vymyslel. Obestavěním prostoru daného podvozkem se ani vzdáleně nepřibližují MPV, která ovšem vytlačily.
Váhou zase nemohou konkurovat kombíkům.
A zvýšený výhled, který ovšem MPV měla taky, přináší při faktické vnitřní velikosti kombi potřebu vyšších vjezdů do garáží, což u mnoha starších domů je najednou problém.