test-2021-seat-tarraco-20-tsi-180-kw-4drive-dsg- (8)

SEAT Tarraco je největším modelem španělské značky a zároveň je to pokrevní sourozenec Škody Kodiaq. A testované Tarraco mělo dokonce stejný motor jako vrcholný Kodiaq RS po faceliftu. Rozhodli jsme se jej vyzkoušet v redakčním testu.

Koncernový mišmaš

V koncernu Volkswagen se zpravidla vyvíjejí stejné modely pro užití u různých značek a u SEATu Tarraco tomu nebylo jinak. Prodává se totiž s drobnými změnami také jako již zmíněná Škoda Kodiaq, ale i Volkswagen Tiguan Allspace. Všechny modely stojí na prodloužené podvozkové platformě MQB a používají velmi podobnou techniku. Zajímavé je, že Volkswagen ani Škoda u těchto modelů nenabízejí plug-in hybridní pohon, zatímco SEAT ho pro Tarraco nabízí. Jde o tutéž jednotku – včetně naladění na 180 kW – jakou lze najít i pod kapotou plug-in hybridních modelů CUPRA nebo Škody Octavia RS iV.

Přečtěte si také:  Odvážný design a komfortní naladění. Vyzkoušeli jsme nový Hyundai Bayon

Teď nás ale plug-in hybrid nezajímá, ačkoliv maximální výkon má testovaný motor stejný. Pod kapotou červeného kusu se totiž usadil čtyřválec 2.0 TSI. Ten je spojen výhradně s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive. V nejvýkonnějším 180kW provedení si ho navíc můžete objednat pouze ve výbavě FR.

test-2021-seat-tarraco-20-tsi-180-kw-4drive-dsg- (6)

Tarraco je ale stejně jako další koncernové sourozence možné pořídit v pětimístném anebo v sedmimístném provedení, přičemž dvě zadní sedadla jsou standardně složena do podlahy v zavazadelníku a v případě potřeby je lze jednoduše vyklopit. Průměrně vzrostlý Evropan si na nich jízdu sice vůbec neužije, ale vejde se sem.

FR = decentní vylepšení designu a bohatší výbava

Zkratkou FR označoval zpočátku SEAT ty nejvýkonnější verze. Na úplném vrcholu bývala CUPRA, ze které se dnes stala samostatná značka, a jen o stupínek pod verzemi Cupra bývaly modely FR. Ty nabízely jen o něco slabší motory než Cupra i designová vylepšení, která k běžným motorizacím nebylo možné pořídit. S příchodem předchozí generace modelu Leon se z toho stala pouhá výbava, která se ovšem nenabízí k nejslabším motorům.

Přečtěte si také:  Zákazníci již mohou objednávat nové modely SEAT Ibiza a Arona. Výroba už byla spuštěna

Tarraco FR tak lze poznat na první pohled. Dostalo například masku chladiče se specifickou výplní a s logem FR, má rozšířené podběhy kol s černým lemováním, černé podélných střešní nosiče, ale i černé okenní lišty. Specifické lakování v odstínu šedá Cosmo mají také kryty vnějších zpětných zrcátek. Při pohledu zezadu zaujme nový difuzor, střešní spojler anebo dvojici naznačených (falešných) koncovek výfuku. Pěkným detailem jsou i svítící zadní světlomety po celé šíři. To obyčejné verze nemají.

test-2021-seat-tarraco-20-tsi-180-kw-4drive-dsg- (18)

Interiéru dominují sportovněji tvarovaná sedadla s prošíváním červenou nití, která je i na volantu nebo na dveřích. Řidičovy nohy ovládají pedály s hliníkovými kryty a nechybí ani odkládací podložka pro levou nohu ve stejném designu a ze stejného materiálu. Výbava je bohatá a sériově zahrnuje třeba i navigační systém, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a sedadla, bezklíčové odemykání a startování a tak dále. V sériové výbavě ale není adaptivní podvozek DCC (jedinou výjimku tvoří PHEV verze, které ho mají). Standardem je nižší sportovní neadaptivní podvozek.

Tichý, ale rychlý

180 kW nebo-li 245 koní a 370 Nm nejsou vůbec špatné hodnoty ani na tak velké auto, jakým bezesporu SEAT Tarraco je. Technické údaje prozrazují, že z místa na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a maximální rychlost je 228 km/h. A to jsou nejlepší hodnoty, které u Tarraca můžete mít, protože stejně výkonný plug-in hybrid je pomalejší. Na vlastní kůži jsme to nezkoušeli, protože jsme dostali auto vybavené 450litrovým střešním boxem z originálního příslušenství SEAT (vyjde na 20 601 Kč). 

Přečtěte si také:  Test BMW X1 18i sDrive (2021)

Motor je i po studeném startu příjemně tichý a příliš se to nezmění ani při jízdě. V kabině nebyl hluk ani kvůli střešnímu boxu, jehož aerodynamika je, zdá se, také velmi dobře vyladěna. Spolupráce motoru a převodovky je naprosto bezproblémová a řadí intuitivně a rychle. V případě potřeby lze samozřejmě pro manuální změnu rychlostního stupně využít i páčky na volantu.

test-2021-seat-tarraco-20-tsi-180-kw-4drive-dsg- (19)

Auto se díky 245koňovému motoru dokáže rozpohybovat velmi slušně, přestože vás svým naladěním nenutí příliš šlapat na plyn. Jeho reakce jsou spíše pozvolnější, nejsou nijak výbušné a působí i jemnějí, než u v prvním odstavci zmiňované Škody Kodiaq RS. A navíc nemá žádný falešný zvuk motoru – ani z reproduktorů uvnitř, ale ani u výfuku.

Pokud se přesto chcete svézt svižněji – proč jinak byste si nejvýkonnější motor z nabídky kupovali, že? – problém to samozřejmě není vůbec žádný. Relativně lehký motor v přídi umožňuje měnit směr poměrně jednoduše a předek není tolik nedotáčivý. Testovaný kus byl navíc vybaven adaptivním podvozkem DCC, který je naladěn velmi dobře a s vysokou karosérií si dokáže hravě poradit. Náklony jsou v zatáčkách minimální, přitom je komfortu – samozřejmě s ohledem na 20″ kola, který testované Tarraco FR obouvá – dostatek.

Přečtěte si také:  První jízda: Škoda Kodiaq RS vyměnila motor. Pohání ji teď stejný motor jako Octavii RS

Při jízdě je ovšem cítit, že obrovská 20″ kola jsou těžká a tlumiče s nimi mají opravdu hodně práce. Zejména pak na krátkých příčných nerovnostech se do interiéru mohou přenášet výrazné rázy.

test-2021-seat-tarraco-20-tsi-180-kw-4drive-dsg- (11)

A co spotřeba paliva? Silný motor s relativně velkým autem přeci nemohou znamenat žádný pěkný výsledek. Palubní počítač ukazoval při dlouhodobém průměru spotřebu těsně pod 10 l/100 km, ale s autem se dá – i s nasazeným střešním boxem – při klidné jízdě mimo město jezdit pod 7 l/100.

Závěr a cena

SEAT Tarraco je i s nejsilnějším motorem v nabídce autem, které sportovat nepotřebuje, ale má výkon tzv. „v zásobě“. Sportování mu přesto není cizí, nepožaduje to po vás, nenutí vás k tomu, ale zároveň, pokud zvýšíte tempo, dokáže překvapit. V takovém případě je ale potřeba počítat s vyšším apetitem, než je necelých 10 l/100 km při normálním tempu.

Přečtěte si také:  Test Škoda Enyaq iV 80 (2021)

Ceník SEATu Tarraco startuje motorizací 1.5 TSI s manuální převodovkou ve výbavě Style na 819 900 Kč. Testovaný kus je naopak téměř nejdražším z nabídky a zaplatíte za něj od 1 177 900 Kč. Na úplném vrcholu pak stojí stejně výkonný plug-in hybrid, jenž je ještě o dalších 20 tisíc korun dražší.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: SEAT
Typ: Tarraco 2.0 TSI DSG 4Drive
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1984 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: 4×4
Výkon: 180 kW/245 koní při 5250 – 6500 ot./min
Točivý moment: 370 Nm při 1600 – 4300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 6.2 s
Maximální rychlost: 228 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 8.4 – 9.2
Emise CO2: 191 – 208 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4735 mm
Šířka: 1839 mm
Výška: 1674 mm
Rozvor: 2790 mm
Pohotovostní hmotnost: 1694 kg
Objem zavazadlového prostoru: 760 litrů
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář