Nový SEAT Leon Ecomotive a TGI – výkon s mimořádnou hospodárností

Autor: Pavel Srp - 15. 9. 2013


SEAT rozšiřuje svou velmi úspěšnou rodinu modelů Leon o dva modely s pozoruhodnou hospodárností, nízkými emisemi a výjimečně nízkými provozními náklady. Nový Leon 1.6 TDI Ecomotive spotřebuje pouhých 3,2 litru paliva na 100 kilometrů – tato hodnota platí pro všechny tři karosářské varianty Leon, Leon SC a nový Leon ST. Druhá novinka, Leon 1.4 TGI, jezdí na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas) a má velmi pozoruhodnou hodnotu emisí CO2 94 g/km. Neméně lákavé jsou i výjimečně nízké náklady na palivo. Oběma modelům je společná sportovní dynamika, jejímž zdrojem jsou motory o výkonu 81 kW/110 koní, jakož i agilní a precizní jízdní vlastnosti, které jsou typické pro všechny modely Leon.

Nový SEAT Leon Ecomotive je jedním z nejúspornějších automobilů na trhu. Leon Ecomotive má výjimečně nízké provozní náklady a emise, což dokládají průměrné hodnoty spotřeby paliva pouhých 3,2 litru na 100 kilometrů a emisí CO2 85 g/km. Leon Ecomotive nabízí také přesvědčivé jízdní výkony, doložené například nejvyšší rychlostí 197 km/h, díky zcela novému motoru 1.6 TDI s výkonem 81 kW/110 koní a největším točivým momentem 250 Nm. Vzhledem k teoretickému dojezdu 1 500 km jsou zastávky na čerpacích stanicích kvůli doplňování paliva omezeny na absolutní minimum.

Hlavní podíl na extrémně nízkých hodnotách spotřeby paliva mají systémy START/STOP a rekuperace kinetické energie, speciálně upravená šestistupňová převodovka a pneumatiky s výjimečně nízkým valivým odporem. Navíc byla optimalizována aerodynamika karoserie s mírně sníženou světlou výškou. Mezi přijatá opatření v oblasti aerodynamiky patří uzavřené otvory pro přívod vzduchu na přídi, přídavné panely zakrývající spodní část vozu a střešní spoiler doplněný bočními spoilery na zadním okně. Leon Ecomotive je nabízen ve všech třech karosářských variantách s výbavovými liniemi Reference a Style.

[nggallery id=2514]

Jedinečnou kombinací velmi emocionálního designu, precizní dynamiky a výjimečně nízkých provozních nákladů se vyznačuje i druhá novinka značky SEAT – Leon TGI. Jeho nově vyvinutý motor 1,4 litru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem může spalovat benzin, nebo stlačený zemní plyn (CNG).

Leon TGI patří mezi nejúspornější vozy na současném trhu díky kombinaci neuvěřitelně nízké spotřeby CNG a příznivější ceně tohoto paliva.

Motor modelu Leon TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW/110 koní a maximální točivý moment 200 Nm již od 1 500 otáček za minutu. Navzdory své hospodárnosti propůjčuje Leonu TGI vynikající dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,9 sekundy a nejvyšší rychlost je 194 km/h. Bivalentní – konstruovaný pro CNG a benzin – motor 1.4 TSI nabízí výjimečný dojezd. Na CNG to je přibližně 400 kilometrů. Průměrná spotřeba CNG je 3,5 kg na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 94 gramů na kilometr. Při provozu na benzin se dojezd prodlužuje o dalších více než 900 kilometrů. Pokud jsou obě nádrže na CNG s celkovou kapacitou 15 kg umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru i 50litrová nádrž na benzin zcela plné, dosahuje Leon TGI teoretického dojezdu 1300 kilometrů.

Leon TGI je nabízen ve verzích pětidveřový hatchback a kombi ST, v obou případech s výbavovými liniemi Reference a Style.

[nggallery id=2515]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru