Scania představuje novou generaci svých autobusů pro městskou a příměstskou dopravu. V rámci toho přichází i elektrický autobus Scania Citywide na baterie, ale nová řada bude zahrnovat autobusy pro všechny varianty paliv a bude tak představovat nejobsáhlejší nabídku na alternativní paliva na trhu.
„Nová řada Scania Citywide se vyznačuje nízkou spotřebou paliva, vyšší kapacitou cestujících, lepšími jízdními vlastnosti a výrazně vylepšeným pohodlím pro cestující i řidiče,“ říká Anna Carmo e Silva, vedoucí divize autobusů a autokarů Scania. „Naším cílem bylo navrhnout autobus, který bude mít více prostoru, světla a čistoty. Chceme-li zvrátit globální oteplování, je zásadní, aby autobusy poskytovaly veškeré pohodlí nezbytné k přesvědčení více lidí, aby přešli na veřejnou dopravu.“
Boční uložení motoru v případě 7litrových a 9litrových spalovacích variant i elektrického motoru na 12metrových nízkopodlažních městských autobusech znamená vytvoření tří dodatečných sedadel za zadní nápravou. Navíc zvýšené zatížení přední nápravy vytváří prostor pro další dvě sedadla. Celkově vzato byla kapacita cestujících zvýšena na cca 100 pasažérů v závislosti na typu pohonu a vnitřním uspořádání.
Při použití 7litrového motoru, který je nejčastěji používán pro městský provoz, byla spotřeba paliva snížena o 3-5 procent. V kombinaci s vylepšenými funkcemi převodovky lze dosáhnout dalších 1-3 procent. Se zavedením funkce start/stop lze dosáhnout úspor ve výši osmi procent v případě provozu na naftu a bionaftu, zatímco u autobusů na plyn to může být až 15 procent.
Dalších úspor paliva je možné dosáhnout s ústrojím Scania Opticruise na příměstských nízkopodlažních autobusech. Na spotřebu paliva má pozitivní vliv rovněž vylepšený aerodynamický odpor, tempomat s aktivní predikcí (CCAP), elektrický ventilátor chlazení, čištění výfukových plynů SCR i snížená hmotnost vozidla.