Renault v posledních letech výrazně proměnil svoji nabídku. Z nabídky zmizela auta, která milovali fanoušci sportovního svezení, tedy Mégane R.S. a Clio R.S.. A neexistuje už ani samotná divize Renault Sport, jejíž zkratkou je ono R.S. Teď se ale objevuje náznak, že by „R.S.“ nemuselo být definitivně minulostí.
Podle Bruna Vanela, globálního ředitele pro prodej (a další oblasti) Renaultu, může návrat sportovního označení přijít, pokud o něj bude mezi lidmi dostatečný zájem. V rozhovoru pro Auto Express mluví o tom, že značka má potřebné know how i techniku na to, aby znovu ostrý hatchback postavila. A nejpravděpodobnějším kandidátem má být právě nové Clio, které právě vstupuje na trh.
R.S. se může vrátit, jen to prý musí dávat smysl
Bruno Vanel připouští, že v tuto chvíli žádný konkrétní plán na oživení Renault Sportu neexistuje. Zároveň ale jasně říká, že rozhodnutí není „vytesané do kamene“. Pokud se ukáže, že zájem veřejnosti je dost velký, automobilka to může přehodnotit. Dokonce zmiňuje časový horizont v řádu měsíců, kdy by se o tom mělo v automobilce diskutovat.
Přečtěte si také:
Takové auto dnes prodávat není jednoduché. Tlak na co nejnižší emise CO₂ je čím dál vyšší a „klasická cesta“ s velkým motorem s velkým výkonem už pro běžný hot-hatch není použitelná. Právě proto Vanel opakovaně zdůrazňuje, že dnes je klíčové umět nabídnout „vysoký výkon s nízkými emisemi“. A tam má Renault podle něj v ruce reálné možnosti díky hybridům, případně i čistě elektrickým řešením. Ostatně o tom, že by ostrý elektromobil mohl Renault představit, se mluvilo už dřív.
Proč se mluví hlavně o Cliu a ne o Meganu
Mnozí nadšenci by nejspíš nejraději slyšeli dvě písmena „R.S.“ znovu ve spojení s Méganem. Jenže tenhle model se mezitím výrazně proměnil, teď je z něj totiž plně elektrický crossover, což z něj dělá pro návrat tradičního hot-hatche podstatně méně pravděpodobnou volbu.
Naopak Clio je pro podobný projekt mnohem lepší základ. Nová generace byla odhalena teprve před několika měsíci a zůstává hatchbackem a sama o sobě působí ostřeji než dřív. Právě tohle je podle Vanela platforma, na které si lze sportovní verzi představit přirozeněji.
Hybrid jako nejlogičtější startovní bod
Pokud by Renault dal projektu zelenou, nejpravděpodobnější je využití současné hybridní techniky. V nejvyšší verzi E-Tech kombinuje Clio benzinový motor 1,8 litru s elektromotorem a dohromady nabízí výkon 158 koní.
V praxi se proto spekuluje o tom, že by se systém do sportovní verze posílil na více než 200 koní, případně až zhruba k hranici 220 koní. To už by Renaultu Clio R.S. vrátilo pozici plnohodnotného malého hot-hatche a výkonově by se dostalo velmi blízko tomu, co nabízela předchozí generace.
Přečtěte si také:
Zajímavý detail je i zmínka o hybridním uspořádání se „závodně inspirovaným“ řešením, které má být pro podobně laděný model už teď dobře připravené. Co si pod tím máme představit, však Vanel blíže nespecifikoval.
Poslední Renault Clio R.S. sázel na přeplňovaný benzinový motor s objemem 1,6 litru a s výkonem 200 koní, ve verzi Trophy pak dokonce 220 koní. Patřil také mezi první modely, které použily dvouspojkovou automatickou převodovku. Mělo i režim Race a „launch control“, tedy prvky, které k modernímu ostrému hatchbacku neodmyslitelně patří. Jenže doba se změnila. Bruno Vanel otevřeně říká, že hot-hatche se dnes prodávají čím dál hůř. Přesto nechává novému modelu dveře pootevřené. Mimochodem, o možném návratu Fabie RS mluví i škodovka, stejně jako má prý Hyundai v plánu vzkřísit i30 N.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned







