Jestli něco trápí snad každé město na světě, pak je to nárůst počtu aut v ulicích a zároveň nedostatečný počet parkovacích míst. A pokud se k tomu všemu přidá elektromobilita, respektive stále rostoucí počet dobíjecích stanic a vyhrazených míst, je problém na světě. Řada řidičů spalovacích aut pak místa určená pro elektromobily považuje za své. Neuvědomují si ale, že porušují zákon, ztěžují elektromobilistům život a v konečném důsledku také připravují poskytovatele o peníze.
I my v redakci moc dobře víme, že najít ve městě parkovací místo se občas rovná malé kovbojce. Vyřešit to musí sama města, ale ruku na srdce, v tomto ohledu se například v Praze nic moc neděje. Ovšem dobíjecí infrastruktura stále roste, což je vzhledem k blízké době elektrické dobře. Řidiči aut se spalovacími motory by si ale měli uvědomit, že zabírat místo pro elektromobily jen proto, že nemohou sehnat parkování, je vrchol bezohlednosti. A je to také nezákonné.
Pokud je dobíjecí místo osazené dopravní značkou „vyhrazené parkování“ spolu s doplňkovou tabulkou upozorňující na elektromobily, jiná auta než elektromobily nebo plug-in hybridy na něm nemají co pohledávat. Pokud přesto řidič auto s jiným druhem pohonu na tomto místě zaparkuje, může se v prvé řadě dočkat odtahu, který samozřejmě zaplatí. A může jít i o 1500 Kč či více. K tomu navíc policisté přidají pokutu do 2000 Kč, ve správním řízení pak do 2500 Kč.
Je potřeba si připustit, že elektromobilů bude na silnicích přibývat. A uvědomit si, že ztěžování života jejich uživatelům nikdo ničeho nedosáhne. Ještě dodáme, že v Zákonu o silničním provozu, konkrétně v paragrafu 27 se přesně píše: „Řidič nesmí zastavit a stát na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno.