Podzim je ročním obdobím, které prověří to, jak řidiči umějí nebo neumějí používat mlhové světlomety. A co si budeme říkat, většině to moc nejde. Občas to na silnicích vypadá, jako kdyby existovaly jen dvě skupiny řidičů. Jedna mlhovky nepoužívá vůbec, i když venku není vidět na metr, ta druhá pak mlhovky sice rozsvítí, ale už je nezhasne. Jako kdyby na ovladač zapomněla. Dokážeme tedy pochopit naštvání řidiče nákladního auta, který musel jet hned za několika řidiči se zbytečně zapnutými mlhovkami, nepochopíme ale to, co udělal.

Tento řidič vlastně může být rád, že to skončilo „dobře“. Aby totiž řidičům, kteří nevhodně používali mlhovky, dal jasně najevo, co si o jejich počínání myslí, svítil na ně laserovým ukazovátkem. Zní to jako legrace, ale pokud by se laserem trefil, třeba přes vnitřní zpětné zrcátko, některému z řidičů do oka, mohl mu oko v nejhorším případě i poškodit. Mohl ho ale i krátkodobě oslepit a takový řidič by mohl velmi jednoduše ztratit kontrolu nad autem a havarovat.

Přečtěte si také:  Odhalili jsme tajemství mlhovek, o kterém mnoho řidičů neví. Jdou i vypnout

Kamioňák se policistům hájil tím, že ho řidiči mlhovkami oslňovali. Policisté ale neměli slitování, ostatně, volali je sami vyděšení řidiči. Policisté laserové ukazovátko řidiči zabavili a jeho případ předali správnímu orgánu k projednání a stanovení trestu.

Policejní tiskový mluvčí Jihomoravského kraje, kde se případ stal, k tomu dodal: „Pro současné podzimní období je běžný častější výskyt mlhy. Taková situace přináší řidičům povinnost užít světla do mlhy. Mnoho z nich však tato světla zapomíná, po tom co se mlha rozestoupí, vypnout. To je pro ostatní řidiče velmi nepříjemné, ostré světlo mlhovky je může oslnit. Všechny řidiče, proto při jejich použití nabádáme k ohleduplnosti.“