Rychlost je podle policie jedním z nejhorších dopravních přestupků na silnicích. Často se na její kontrolování zaměřuje a využívá k tomu rozličné způsoby. Kromě statických radarů na úsekové měření nebo aktuální měření rychlosti k tomu využívá i mobilní radary. A jeden takový se zaměřil na řidiče Subaru BRZ, kterému tak potenciálně za opakované překračování rychlosti vznikly pokuty za více než 200 tisíc korun.

Stalo se to v Austrálii v Novém Jižním Walesu. Tam se řidič Subaru BRZ nechal unést zábavností auta a šlapal na plynový pedál víc, než měl. Jenže ho sledovala policie, aniž by o tom věděl. Využila k tomu totiž vrtulník.

Přečtěte si také:  Antiradar a detektor radarů: jeden mít můžete, druhý nesmíte

Policie řidiče monitorovala 11 minut a za tu dobu zjistila jedno překročení rychlosti do 10 km/h, jednou překročení rychlosti do 20 km/h, šestkrát do 30 km/h, dvakrát do 45 km/h a dvakrát dokonce nad 45 km/h. Jakmile policejní vrtulník zaznamenal přestupky na video, zastavila řidiče policejní hlídka v autě.

Pokud by ho policie pokutovala za každý z přestupků zvlášť, vyšplhala by se pokuta na 10 252 australských dolarů, v přepočtu na více než 200 tisíc korun. 23letému řidiči ale na místě pokutu neudělila, ale zahájila s ním řízení. 27. června ho čeká soud za rychlou a nebezpečnou jízdu na veřejnosti.

37 komentáře

  1. Běžte už do prdele s tím měřením, jestli to bylo na dálnici tak to je opravdu na šibenici.. A ještě víc bych omezil rychlost, aby bylo o čem psát

  2. Horší je, že s tím jako obyčejní smrtelníci stejně nic nenaděláme. S pravidly nemusíš souhlasit, to je tak ale to jediné co můžeme, jelikož státní aparát, který by to jediný mohl změnit, tenhle byznys na pokutách vyhovuje. Navíc jsou to ti samí lidé, kteří jediní by mohli tato pravidla změnit a stačí se podívat na současnou vládu a co udělali pro kohokoli z lidí – kromě hrabání sami sobě… Jak psal někdo výše, v tomto závidím naším sousedům v Německu – i když i k jejich systému mám řadu výtek…

    • Kdy uz tihle blbecci, co v zivote neprekrocili hranice Ceska, prestanou opakovat tyhle blaboly?
      Jsou jen urcity useky, kde je doporucena maximalni rychlost…

  3. Souhlasím, z vlastní zkušenosti, že bezdůvodně pomalá jízda je hnus, brzdí to provoz, vytváří kolony, vytváří agresivitu, nenávist. Ano chápu jízdu defenzivně, ale vše má své hranice, a kdo neumí jezdit a potřebuje jezdit jak šnek, at na tu silnici ani neleze.
    Další co tomu rozhodně nepomáhá, jak už bylo zmíněno, zcela hloupé a amatérské řešení dopravy – kolikrát úplně nesmyslné omezení rychlosti, že i snad slepec by to zvládnul. Na Liberecku na křižovatce Rádelský mlýn dali na rovině omezení na 50 km/h na silnici pro motorová vozidla, jako nezlobte se na mě, ale kdo potřebuje jet 50 km/h na rovině, kde vám ani z protisměru nemůže nic přijet, nemá na silnici vůbec vyjíždět. Ti co tam tu dopravní značku dali se regulérně zbláznili, tvoří se tam zácpy jak prase. Řidiči potřebují jet a ne se tak kupit. Dá se tam jet úplně v klidu a bezpečně 90km/h, nechápu rozhodování některých lidí.
    Semafory to je „zázrak“ asi každého města. Kolikrát regulují provoz v časech, kdy tam téměř žádná auta nejezdí.

  4. A k čemu ti je rychlostní silnice, když je plno individuí, kteří mimo obec jedou max 65 a to ještě v případě že v protisměru nic nejede. Bo mijeni se s vozidlem které má boční odstup přes metr je asi strašně nebezpečné. To raději jedou 50. Takže tvůj slint o Praze je úplně mimo. Když jedu přes jekekoliv město tak se plazím, hlavně ve špičce. Už s tím tak nějak počítám ale na okreskach to je o nervy a pak se nedivím, když už pak někdo valí hlava nehlava, když to zrovna jde.

  5. Jezdím 30 let a provoz nechutně zpomalil. Nechápu to stále plácání o vysoké rychlosti. Auta jsou technologický úplně jinde a přesto vše zpomaluje. Vyloženě nebezpečně rychlého řidiče potkám výjimečně, za to brzdiče provozu neustále. Ti asi nejvíc nedávají na rychlost a přitom sami vytvářejí krizové a nebezpečné situace. Mám pocit, že opravdoví řidiči mizí a nahrazují je podivní přemisťovatelé, kteří by nejradši jeli všude 40. Za 20 let už se budeme jen plazit s napojením on-line na dispečink. Jsem rád, že už nejsem mladý…

    • Jednoznačně nesouhlasím. Provoz naopak v rámci ČR zrychluje a to vlivem stavění nových dálnic či okruhů. Kde se provoz zpomaluje? V Praze! A tady je to způsobeno hlavně jednáním Pirátů a spol, kteří preferují na silnici kola před auty.

    • Chlape, ty mi mluvíš z duše. Už X krát jsem psal na všemožných fórech, že s rychlostí roste v přímé úměře i bezpečnost provozu. Čím rychleji člověk jede, tím se víc soustředí. Tohle, co se tady dneska předvádí, je nechutná policejní buzerace a vybírání peněz. Jsem znechucený. A jsem rád, že už mi není 20, ale 45. Díky za takový lidi, jako jsi ty a za takové názory.

      • Co to je za kravinu? Že se člověk ve vyšší rychlosti víc soustředí slyším poprvé a přijde mi to jako blbost. Zvlášť v dnešních autech, kde ani nejde poznat že jedu 200.

  6. Proč v Austrálii? A co u nás? A nejen to! Spousta jiných přestupků. Kdyby policie kontrolovala křižovatky průjezdy na červenou tak bychom na pokutách byli na prvním místě ve světě. Tři čtyři vteřiny kdy svítí zelená pro druhé nemohou jet, protože ještě projízdějí ti na červené. A viděl jsem i autobusy!

    • Mas pravdu,ale napr ve Zline je semaforu nastavenych jak po desti.Jak rekla jedna policejni navsteva z Prahy – kdo vam to tu nasazel?! Navic semafory nejsou vubec sjednocene a o zelene vlne si muzes pustit jen v radiu.Jedina moznost je jet vice jak 70.Pak mas realnou sanci,ze chytnes pred sebou zelenou.A i to neni pravidlo.A pak se doctu,ze Zlinaci jsou nejhorsi ridici.Neni pravda.Mame nejhure sjednocene semafory.Pak vznikaji kolony.A mistni ridici znajici seskupeni semaforu,se tomu snazi jen vyhnout.

      • Zlín je v pohodě. Ve srovnáni s Rožnovem, kde se dá chytnout běžně na každém semaforu červená, je Zlín zlatý.

  7. Fenomén na téma domněle vysoká rychlost, pokutovací byznys. Pradávné moudro znělo, že co neubrzdíš, to neukecáš. Ale kdyby u toho zůstalo, nejel by byznys s pokutami.

    • Souhlasím. Na druhou stranu, koho zabiješ, ten už neožije. A to žádná pokuta po nehodě nenarovná. Pravidla jsou pravidla a platí pro všechny. Vjezdem na veřejnou komunikaci se k dodržování zavazuje každý řidič. Na okruhu nebo na soukromém pozemku si jezdi jak chceš, tam pokutu nedostaneš.

      • Už jenom tím, že děláš řidičský průkaz, tak se zavazujesš k dodržování pravidel. Jinak ti ho ani nedají.

      • Na druhou stranu počet dopravních nehod klesá proti dřívějším rokům v celé EU. Takže se zlepšuje mnoho faktorů a na silnici je mnohem bezpečněji.
        Ale souhlasím s tím, že lepší než vlítnout do křižovatky jako blbec, je z rozumem ji projet.

Přidat komentář