renault-captur

Renault nabízí řešení LPG u modelu Captur za velmi konkurenceschopnou cenu, aniž by slevil ze spolehlivosti, se zajímavým příplatkem 15 000 Kč oproti ekvivalentní benzínové verzi.

Tento pohon produkuje asi o 8 % emisí CO2 méně než ekvivalentní benzínový pohon a nabízí lepší výkon s lepší reaktivitou při zrychlení, maximální točivý moment 170 Nm. již od 2 000 ot/min.

Přečtěte si také:  Test Renault Captur TCe 100 (2020)

Jestliže průměrná spotřeba pohonu LPG je celkově o něco vyšší, cena paliva za kilometr jízdy je až o 30 % nižší než u benzínového pohonu a až o 8 % než u naftového pohonu. Cena paliva LPG je zřetelně nižší (až o více než polovinu ceny za litr benzínu nebo nafty).

Mobilita bez výhrad

Vozidlo může jezdit na benzín nebo na LPG bez rozdílu. Je vybaveno dvěma oddělenými nádržemi, jednou na benzín, jednou na LPG. S oběma plnými nádržemi činí celkový dojezd více než 1000 km.

Tento způsob zajišťuje takřka neomezený akční rádius: benzín je dostupný na všech čerpacích stanicích a LPG v průměru na každé čtvrté v Evropě.

Test Dacia Duster TCe 100 LPG (2020)

Vyzkoušená a bezpečná technologie, v praxi již mnoho let

Integrace LPG do vozidel je úkon prováděný rovnou v montážním závodě. Pro zákazníka to znamená: jednoduchou objednávku bez prodloužené lhůty a jediného partnera pro záruku a údržbu jeho vozidla v síti Renault, zaškoleného v této technologii. Benzínový motor je již ve výrobě nastaven na provoz na palivo LPG. Přídavná nádrž LPG z vysoce odolné oceli je umístěna na úrovni rezervního kola a nedotýká se benzínové nádrže. Technické ústrojí doplňují vratná záklopka, omezovač plnění na 80 %, omezovač průtoku, elektrický uzávěr a bezpečnostní píst.

Jednoduchá technologie

Používání je pro řidiče jednoduché. Přepnutí z benzínu na LPG, a naopak lze provést dvěma způsoby: manuálně kdykoli aktivováním příslušného přepínače v kabině (zvolený režim se pak obnovuje při každém dalším nastartování) nebo automaticky, pokud se vyprázdní nádrž LPG. Příslušné měřidlo umožňuje kontrolu hladiny v nádrži LPG.
Plnění nádrže LPG (40 litrů u modelu Captur) je kromě toho snadné a rychlé (ani ne 2 min.).

Přečtěte si také:  Renault má zřejmě velké plány. Přetáhl k sobě dalšího designéra z jiné automobilky

Raphaèle Jarry, Ředitelka marketingu výrobků Renault France: „Renault se staví čelem k výzvě energetické přeměny a nabízí jednoduchou a úspornou možnost pohonu LPG, která snižuje spotřebu i emise CO2. Tímto řešením doplňuje svou širokou nabídku elektromobilů, hybridních a dobíjecích hybridních vozidel. Tímto krokem se podílí na závazku skupiny Renault zmenšit celosvětovou uhlíkovou stopu v r. 2022 o 25 % oproti r. 2010.“

Bližší pohled na LPG (zkapalněný ropný plyn):

LPG: co to je?

LPG je směs propanu a butanu (na niž existuje evropská norma EN589). Její spalování produkuje méně emisí oxidu uhelnatého, uhlovodíku a oxidu dusíku než u benzínového motoru. Kromě toho má LPG jednu velkou výhodu: asi o 10 % emisí CO2 méně než ekvivalentní benzínový pohon.

LPG: jak to funguje?

V Evropě i ve velké většině světa je vstřikování LPG systém, který se přidává k benzínovému motoru. Jeho použití vyžaduje specifickou nádrž schopnout odolat tlaku při skladování plynu v kapalné formě a malou změnu okruhu přívodu paliva.