Už jsme si zvykli, že svolávací akce jednotlivých automobilek jsou standardem. Občas se v té obrovské spoustě vyrobených aut něco tak úplně nepovede a je potřeba to opravit ideálně ještě před tím, než se stane malér. V tom méně ideálním případě pak automobilky pomocí svolávacích akci nějaký ten průšvih žehlí.

To je přesně případ Fordu, který řeší problémové hybridy, a nutno říct, že se k tomu postavil čelem a majitelům dotčených aut dokonce nabízí i finanční kompenzace. Jak ale ukazuje nejnovější svolávací akce australského zastoupení značky Renault, někdy musí do servisů i ta auta, kterým vlastně vůbec nic není a prakticky se na nich v servisech vůbec nebude pracovat.

V Austrálii totiž automobilka přišla na to, že má problém s manuálem k autu. Tedy jen s jednou jeho větou, která se zabývá návodem na obsluhu dětské pojistky v zadních dveřích. V manuálu se totiž píše, že pojistka zablokuje jak okno, aby jej dítko nemohlo stáhnout, tak dveře, aby je nemohlo otevřít. Problém ale je, že dětská pojistka v modelu Mégane tak chytrá není a ve skutečnosti umí zabezpečit jen okno. Dveře zůstanou dětským nenechavým rukám dostupné k otevření.

Přečtěte si také:  Test Renault Megane Grandtour R.S. Line TCe 160 EDC (2020)

Jak to vyřešit? Renault se rozhodl, že místo toho, aby nechal vytisknout stovky nových manuálů, bude levnější, když pracovníci servisu prostě část věty týkající se dveří začerní fixou. Trochu bizár, ale funkční. Majitelé aut tedy přijedou do servisu, tam odevzdají manuál k autu a za 30 sekund jej dostanou zpět. Tím bude vše vyřešeno.

Jak už to u svolávacích akcí tak bývá, tento zásah je zdarma a dle informací magazínu motor1.com se tento velmi netradiční servisní zásah týká modelů Mégane z roku 2016 vyrobených mezi 16. dubnem a 11. listopadem. Celkem jde o 824 vozidel, ale opakujeme, že jen v Austrálii.