2021-Mobilize-Limo- (1)

Mobilize představuje Limo, 4dveřový sedan s délkou 4,67 m a 100 % elektrickou
motorizací, určený pro taxíky a osobní vozidla pro přepravu osob s řidičem. Bude se
prodávat pouze na objednávku ve formě paušálů a nabídek mobility dle vlastní volby.

Mobilize Limo je výsledkem joint-venture založeného Skupinou Renault a Jiangling Motors Group Co., Ltd (JMCG) v roce 2018. Vozidlo využívá veškerého know-how a zkušeností Skupiny Renault a její sítě v oblasti elektromobility za více než deset let, a to jak pokud jde o vozidlo, tak i o služby.

Tento nový model bude představen jakožto světová premiéra na salónu IAA Mobility 2021 v Mnichově ve stánku Renaultu 8. září, během speciálního dne věnovaného Mobilize. Následně vznikne flotila 40 Mobilize Limo za účelem ověření služeb, které se budou prodávat v Evropě od druhého pololetí roku 2022.

Přečtěte si také:  Nový sportovní elektromobil CUPRA Born se představí v digitální světové premiéře v úterý 25. května

„Limo, úplně první model Mobilize, je odpovědí naší nové značky na vývoj na trhu přepravy osob. Tato nabídka, která kombinuje současně vozidlo a flexibilní služby, ilustruje naplno schopnost Mobilize uspokojovat nové potřeby uživatelů. Prokazuje také jedinečné know-how vycházející ze zkušeností Skupiny Renault v oblasti služeb mobility a ze síly RCI Bank and Services v oblasti financování,“ říká Clotilde Delbos, generální ředitelka Mobilize.

Ekonomický model a nulové emise uzpůsobené pro užívání v rámci „ride-hailingu“
V Evropě neustále roste ride-hailingový trh (taxíky a osobní vozidla pro přepravu osob s řidičem). Oproti současným 28 miliardám eur by měl v roce 2030 dosáhnout 50 miliard. To je také trh, který je třeba rychle a masivně elektrifikovat. Elektrické modely budou nezbytné pro přístup do center měst podléhajících omezení provozu, zejména do zón s nízkými emisemi, jejichž počet roste všude v Evropě. Počet řidičů těchto vozidel roste zejména v městských a příměstských oblastech. Jako příklad můžeme uvést, že ze 47 500 osobních vozidel pro přepravu osob s řidičem registrovaných ve Francii se 70 % z nich pohybuje v oblasti Ile-de-France (statistiky 2020, Stacian).

Mobilize proto přináší odpověď uzpůsobenou současným požadavkům řidičům na vozidla s nulovými emisemi, která zlepší postavení jejich uživatelů a budou současně prostorná, pohodlná a ekonomická. S dojezdem přibližně v řádu 450 km (probíhá homologace WLTP) a tichým provozem, bez trhání a vibrací jsme mysleli na odvrácení obav řidičů a správců flotil spojených s elektromobilitou.

V případě Mobilize Limo se bude prodávat současně vozidlo a služby pro všechny typy řidičů: taxíky, osobní vozidla pro přepravu osob s řidičem a ostatní služby zaměřené na přepravu osob (zdravotní, neziskové organizace atd.). Díky nabídce Mobilize budou moci všichni tito profesionální řidiči využívat úplný a jejich potřebám uzpůsobený balíček služeb, ať už vykonávají svou činnost na plný úvazek, zkrácený úvazek či příležitostně. Tyto služby budou k dispozici rovněž pro ostatní elektromobily ze Skupiny Renault.

Nájemní smlouvy, které bude řídit RCI Bank and Services a které bude Mobilize nabízet, budou flexibilní, pokud jde o počet ujetých kilometrů a délku trvání. Příležitostným řidičům bude rovněž nabízena možnost platby za jednotlivé použití (pay as you drive). Pro společnosti zabývající se taxislužbou a přepravou osob s řidičem v osobních vozidlech bude Mobilize ostatně díky partnerskkým start-upům nabízet komplexní řešení pro jejich činnost (dispečink, platba, úhrada, nabíjení, konektivita…) s cílem optimalizovat náklady na užívání vozidel (TCO, Total Cost of Operations) a operativní know-how pro zákazníky.

Přečtěte si také:  Jsou elektromobily ekologičtější než vozy se spalovacím motorem?

Paušály Mobilize budou zahrnovat také služby týkající se záruk výrobce, údržby, pojištění a řešení nabíjení. Cílem těchto konkurenceschopných balíčků „all inclusive“, které budou následně představeny podrobně, je nabídnout profesionálním řidičům skutečnou pohodu.

Elegantní a hodnotný design

Limo má délku 4,67 m, šířku 1,83 m a výšku 1,47 m. Rozměry blížící se modelům ze segmentu D. Jedná se o 4dveřový sedan, který je elegantní, zlepšuje postavení uživatele, má krátkou kapotu a střechu směřující dolů. Design ve stylu doby, plynulý a dynamický, který doprovází přechod na elektrický pohon. Limo, které bude nabízeno ve třech zákazníky nejvíce vyhledávaných barvách karoserie (Metallic Black, Metallic Grey, Glossy White), má opravdu impozantní vzhled a odkazuje na kvalitu a vytříbenost.
Obsahuje zejména:

  • integrované kliky dveří zasazené do karoserie, které se elektricky vysunou po otevření vozidla
  • do dáli mířící LED světla se sofistikovaným světelným podpisem a skryté směrovky
  • loga Mobilize vpředu a vzadu a specifickou značku Mobilize Limo umístěnou hned vedle zpětných zrcátek
  • lakované hliníkové 17palcové disky

Uvnitř vyvolává Limo klid a pohodu s potahy z umělé kůže, které jsou hebké na dotek a snadno se čistí. Provedení výplně dveří se světelným pásem a prvky na způsob kovu podtrhují vnímanou kvalitu . K dispozici je i ambientní osvětlení v 7 barvách. Logo Mobilize je rovněž umístěno na volantu a na koberečcích.

Přístrojová deska je hodna sedanů z daného segmentu s kvalitními materiály a dekorativními prvky na způsob karbonu. Obsahuje dva displeje v širokém pásu v horní části: jeden 10,25palcový displej pro kombinaci digitálních údajů a další 12,3palcový dotykový displej uprostřed přístrojové desky pro multimediální funkce.

Přečtěte si také:  Sportovní elektromobil Volkswagen ID.4 GTX představen. Nese odkaz Golfu GTI

„Elektrická motorizace vozidla Limo je jeho trumfem číslo jedna! Je ideální pro město, což je místo, kde probíhá většina přepravy osob. A bez ohledu na místo jeho použití nabízí jeho dojezd v řádu 450 km řidičům dva celé pracovní dny bez nutnosti nabíjení. Limo je prostorné a disponuje konektivitou, potvrzuje schopnost Mobilize uspokojovat potřeby profesionálních řidičů i jejich zákazníků,“ říká Gilles Normand, ředitel pro vozidla v Mobilize.

Propracované pohodlí pro řidiče a jeho cestující

Koncepce Mobilize Limo odpovídá zejména logice služeb a užívání. Jde o to, abychom nabídli řidiči a jeho cestujícím co možná největší pohodlí a praktičnost.
Místo pro řízení ve vozidle Limo bylo navrženo tak, aby nabídlo profesionálním řidičům maximum ergonomického a akustického pohodlí ve stimulujícím prostředí. Sedadlo řidiče má elektrické nastavení v 8 směrech (4 směry pro sedadlo spolujezdce) a volant nastavitelný jak výškově, tak podélně s cílem nabídnout ideální polohu pro řízení pro všechny typy postav řidičů. V přední části vozidla, mezi sedadly, se nachází chlazený úložný prostor.

2021-Mobilize-Limo- (2)

Díky rozvoru v délce 2,75 m nabízí Mobilize výjimečný interiér pro cestující na zadních sedadlech, zejména s prostorem pro kolena 288 mm, což odpovídá vozidlům z vyšší kategorie. Přístup na zadní sedadla je rovněž usnadněn širokým otvíráním dveří. Na zadních sedadlech mohou pohodlně sedět, zejména díky rovné podlaze, tři osoby. Na sklopné loketní opěrce uprostřed jsou 2 otvory na nápoje. Cestující na zadních sedadlech mají rovněž k dispozici dvě USB zásuvky umožňující připojit si chytrý telefon nebo tablet. Ze zadních sedadel je rovněž možné ovládat hlasitost rádia a také nastavitelné ventilátory pro upravení proudění vzduchu a světla na čtení.

Zavazadlový prostor má objem 411 litrů a praktickou délkou pro nakládání velkých zavazadel. Pod podlahou kufru se nachází dojezdové rezervní kolo.

Přečtěte si také:  Elektromobil Audi Q4 e-tron ukazuje novinky, která výrobce chystá v interiéru

Pružné a podněcující řízení

Mobilize Limo je vybaven 100 % elektrickým výkonným motorem s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 220 Nm, který je okamžitě k dispozici. Tento výkon nabízí bezproblémové zrychlení za všech okolností a velkou polyvalenci užívání. Limo umožňuje pružné a progresivní řízení v městském a příměstském provozu. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,6 sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 140 km/h.

Řidič si může vybrat mezi třemi režimy řízení (eko, normal a sport). V menu vozidla si může také zvolit tři úrovně intenzity rekuperačního brzdění.

Limo se velmi dobře pohybuje ve městech s průměrem pro otáčení v řádu 11,2 m. Je vybaveno vnějším zvukovým systémem VSP (vehicle sound pedestrian), aby upozornilo na svou přítomnost chodce a další vozidla ve městě. Tento systém je trvale aktivní až do rychlosti 30 km/h, jakmile je aktivován režim Drive.

Jednoduchá a účinná konektivita

Multimediální systém nacházející se uvnitř vozidla Mobilize Limo umožňuje zrcadlit telefon na centrální 12,3palcový displej. Z tohoto důvodu používá většina řidičů své vlastní přístroje pro navigaci a přístup na platformy (například Uber).

Aplikace určená po Limo umožňuje řidiči rovněž přístup k informacím vozidla, lokalizovat ho v prostoru a kontrolovat na dálku určité funkce (otevření/zavření dveří, úprava teploty před jízdou, spuštění nabíjení baterie atd.).

Kompatibilita se všemi typy nabíjení

Ve vozidle Mobilize Limo je kapalinou chlazená lithium-iontová baterie s kapacitou 60 kWh. Umožňuje vozidlu ujet mezi dvěma nabitími přibližně 450 km (probíhá homologace cyklu WLTP). Dostatečný dojezd pro intenzivní pracovní den se zajištěním potřebného počtu kilometrů, které denně ujede profesionální řidič (v průměru 250 km/den), a i pro delší dobu pro řidiče, kteří hodně jezdí.

Mobilize Limo je kompatibilní se všemi nejběžnějšími typy AC a DC nabíjení, což znamená, že je možné ho připojit do všech veřejných nabíjecích stanic a do domácích zařízení typu Wallbox. Je také možné nabíjet z obyčejné síťové zásuvky. S rychlým nabíjením je možné dosáhnout dojezdu 250 km již za pouhých 40 minut.

Přečtěte si také:  OctaneFactory upravili MINI. Vypadá jako JCW GP a má uvnitř rám, ale je to elektromobil

Špičkové technologie pro optimální bezpečnost

Limo je vybaveno 100 % LED osvětlením zaručujícím optimální viditelnost v noci. Má 8 airbagů (2 čelní, 2 boční vpředu, 2 boční vzadu a 2 hlavové) a to nejlepší z technologií asistenčních systémů (ADAS):

  • Adaptativní tempomat (Adaptative Cruise Control)
  • Detekce mrtvých úhlů (Blind Spot Detection)
  • Upozornění na přejíždění čar a udržení vozidla na cestě (Lane Change Assist, Line Keeping Assist, Lane Deviation Warning)
  • Automatické nouzové brzdění s detekcí chodců (Front Collision Warning, Pedestrian Collision Warning, Advanced Emergency Braking)
  • Rozpoznávání silničního značení (Traffic sign recognition)
  • Panoramatický 360o kamerový systém (Around View Monitor)
  • Parkovací asistent vpředu a vzadu (Front and rear parking radar)
  • Upozornění na přítomnost vozidel při couvání (Rear Cross Traffic Alerte)
  • Upozornění na otevřené dveře (Door Opening Alarm)

V závislosti na trzích může mít Mobilize Limo vyhřívaná sedadla a volant.

Přidat komentář