Renault Megane R.S. Ultime

Renault Megane R.S. Ultime je finální limitovaná edice na rozloučenou. Vznikne jen 1976 kusů

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Renault -  11. 1. 2023


Renault představuje limitovanou edici Mégane R.S. oslavující bohatou historii francouzského kompaktního sportovního hatchbacku. Renault Mégane R.S. Ultime je sběratelský model, který po 20 letech uzavírá prestižní ságu započatou v roce 2003.

  • Renault Mégane R.S. Ultime vychází z modelu Mégane R.S. Trophy a ještě více umocňuje jeho definici jedinečným vzhledem a mimořádně bohatou výbavou. Od jara 2023 nahradí vozy Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy.
  • Jedinečný design s exkluzivními pruhy evokujícími novou vizuální identitu značky Renault a černými akcenty podtrhujícími jeho sportovní charakter, stejně jako mimořádně bohatá výbava.
  • 1 976 číslovaných exemplářů (jako připomínka roku založení Renault Sport) podepsaných Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem , který s vozem Mégane R.S vytvořil traťové rekordy.
  • Mégane R.S. Ultime uzavírá prestižní historii Renault Sport, která začala v roce 1976 a je opředena sportovními vítězstvími a legendárními modely.
  • Vůz se poprvé představí veřejnosti v Japonsku na tokijském autosalonu 13. ledna 2023, tedy v zemi, kde má sportovní modely značky odhadem 10 000 fanoušků.
  • V České republice budou spuštěny objednávky v únoru 2023, včetně zveřejnění cen.
Přečtěte si také:  Hippie Caviar Hotel je přestavěný Renault Trafic na luxusní obytňák

Mégane R.S. Ultime představuje poslední sérii Mégane R.S. a obecněji poslední model pod logem Renault Sport.

Jedinečný a ještě sportovnější vzhled

Mégane R.S. Ultime má exkluzivní design, který přebírá vizuální kódy Renault Sport s dvojitým diamantem, včetně specifické grafiky inspirované designem loga Renault. Tyto lišty se rozprostírají na střeše a kapotě (s výjimkou volitelného střešního okna), zadním nárazníku, dveřích a blatnících. Jejich černá barva ladí se čtyřmi barvami karoserie: černá Etoilé (bez příplatku), kde pruhy elegantně splývají, bílá Nacré nabízí velmi grafický vzhled, žlutá Sirius přebírá symbolické barvy Renault Sport nebo oranžová Tonic pro výrazný kontrast. Na pravém pruhu je také nenápadně uvedeno datum vzniku společnosti Renault Sport, rok 1976. Karoserie modelu Mégane R.S. Ultime má o 60 mm širší přední a o 45 mm širší zadní podběhy, boční výdechy vzduchu, světlomety R.S. Vision, centrální výfuk, žraločí anténu, spoiler a zadní difuzor. U této limitované série je nyní mnoho detailů tónováno do černé barvy, například loga, kliky dveří, rámy oken, kola, zadní difuzor a přední F1 lištou na předním nárazníku, která dostala leskle černou úpravu s monogramem Ultime. Grafika byla zvolena s gradientním efektem, který působí dynamickým dojmem.

Atmosféra okruhových dnů

V kabině jsou standardně k dispozici skopřepinová sedadla Recaro s titanově černým čalouněním Alcantara, včetně vyšitého monogramu R.S. Karta pro přístup a startování vozidla je opatřena kosočtvercovým vzorem pruhů na karoserii. Specifické prahy dveří a v blízkosti voliče převodovky ve spodní části konzoly je připevněn očíslovaný kovový štítek, který označuje exkluzivitu každého modelu. Je podepsán Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem vozu Mégane R.S. po celou dobu jeho vývoje. Je také autorem jeho rekordů na Nürburgringu, Suzuce a Spa-Francorchamps.

Kompletní výbava

Výbava Mégane R.S. Ultime zahrnuje mnoho prvků standardní výbavy modelů Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy: 9,3″ navigaci s audiosystémem systémem Bose, 10″ přístrojový štít, palubní telemetrii R.S. Monitor, adaptivní tempomat. Seznam příplatkové výbavy se omezuje na head-up displej, střešní okno a speciálně navrženou krycí plachtu, která potěší fanoušky, kteří se rozhodnou pro tento opravdový sběratelský kousek.

Přečtěte si také:  Kia Stinger Tribute je 1000kusová edice na rozloučenou. Dostane speciální designové prvky

Mégane R.S. Trophy a něco navíc

Tato limitovaná série vycházející z modelu Mégane R.S. Trophy je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 300 k a točivém momentu 420 Nm, dvouspojkovou
automatickou převodovkou EDC a mechanickým diferenciálem Torsen. Tyto paramtery tak umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 s. Vůz je vybaven pneumatikami
Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro Mégane R.S. Trophy-R, které jsou zde spojeny s 19″ koly Fuji Light a dvoumateriálovými brzdami Brembo s červenými třmeny. Přední náprava s oddělenými čepy, tužší podvozek Cup, hydraulické dorazy tlumičů a systém řízení všech kol 4Control mu propůjčují mimořádně sportovní chování i na okruhu.

Test Renault Megane R.S. 300 Auto EDC (2020)

Štítky: , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *