Renault 5 Turbo 3E je moderní reinterpretace legendárních vozů Renault 5 Turbo a Turbo 2 z 80. let minulého století. Novinka ztělesňuje ducha inovace, odvahy a soutěživosti značky. Za přispění společnosti Alpine, která se podílí na vývoji sportovních a unikátních elektrických modelů Renault Group, ožívá ikona z 80. let jako elektrický sporťák s celkovým výkonem 540 koní.
Díky výkonu 540 koní a svému technickému řešení nabídne Renault 5 Turbo 3E zábavu za volantem, včetně speciálního režimu pro driftování. Francouzská automobilka pro něj zavedla novou kategorii „mini-supercars“.
Vůz dostal 800voltovou architekturu, díky čemuž se může pochlubit rychlonabíjením s výkonem až 350 kW. Díky tomu je možné akumulátor nabít z 15 % na 80 % za pouhých 15 minut. Tento model si budou moci zákazníci vysoce přizpůsobit, a to jak v exteriéru, tak v interiéru. Vybírat bude možné mezi různými kombinacemi barev a výbavy.
Specifikace a výkon:
- Výkon: 540 koní (2x 200 kW)
- Zrychlení: 0–100 km/h za méně než 3,5 s
- Maximální rychlost: 270 km/h
- Kapacita baterie: 70 kWh, dojezd přes 400 km dle WLTP
- Hmotnost: 1 450 kg
- Nabíjení: 15 %–80 % za 15 minut díky 350kW nabíjecí síti
Renault 5 Turbo 3E se začne prodávat v roce 2027 v omezeném počtu 1980 vozidel. Počáteční objednávky budou otevřeny v nadcházejících týdnech.
Design inspirovaný legendami
Design exteriéru je inspirován původními modely Renault 5 Turbo a Turbo 2, přičemž zachovává jejich ikonické prvky jako hranaté světlomety, rozšířené blatníky a agresivní aerodynamické linie. Moderní prvky – jako například aerodynamická lamela na předním nárazníku a nový tvar bočních vstupů vzduchu – zajišťují optimální výkon a stabilitu.
Auto je kompaktní, na délku má 4,08 metru, široké je 2,03 metru a na výšku mu naměříme jen 1,38 metru. Renault říká, že to zajišťuje perfektní vyvážení mezi kompaktním rozměrem a supersportovním výkonem. Karoserie je karbonová a lehká jsou také 20palcová kola.
Technologie pro maximální výkon
Renault 5 Turbo 3E je postaven na speciální podvozkové platformě, která byla navržena pro elektrické pohony a vyvinutá s ohledem na maximální výkon. S unikátním točivým momentem 4800 Nm (ano, opravdu 4800 Nm, není to překlep) a možností ovládání obou motorů odděleně nabízí maximální agilitu a i driftovací schopnosti, pokud bude řidič chtít. K dispozici jsou i další jízdní režimy MULTI-SENSE . včetně Snow, Sport a Race, přičemž režim Race integruje asistent driftu a vertikální ruční brzdu ve stylu rallye.
Interiér
Uvnitř se vůz nese v čistě sportovním duchu, s karbonovými doplňky, sportovními sedadly a materiály jako Alcantara. V palubní desce své místo našel infotainment OpenR Link s 10,1″ a 10,25″ obrazovkami, které běží na základu Android. Díky tomu bude možné využívat i další služby Google jako například přehrávání hudby, mapy atd.
Personalizace
Renault 5 Turbo 3E bude k dispozici v různých exteriérových a interiérových barvách, včetně historických laků jako „Rouge Grenade“ a „Tour de Corse 1982“. Zákazníci budou mít možnost spolupracovat s designéry Renaultu na vytvoření unikátního modelu, který bude vyhovovat jejich specifickým požadavkům.
Exkluzivita
Renault 5 Turbo 3E bude vyráběn v omezené edici pouze 1980 kusů na počest roku, kdy byl původní model uveden na trh. Každý vůz bude mít své individuální číslo a bude k dispozici na klíčových trzích, včetně Evropy, Blízkého východu, Japonska a Austrálie.