2020-Land_Rover_Discovery_PHEV- (3)

Range Rover Evoque a Land Rover Discovery Sport představeny jako plug-in hybridy s tříválcem

Autor: Tisková zpráva - Foto: Land Rover - 25. 4. 2020


Range Rover Evoque druhé generace a Land Rover Discovery Sport jsou nyní k dispozici v plug-in hybridním provedení. Dojezd v čistě elektrickém režimu se pohybuje až kolem 66 km s emisemi CO2 kolem pouhých 32 g/km.

Jak nový plug-in hybridní Range Rover Evoque, tak Land Rover Discovery Sport nesou označení P300e a jsou postaveny na moderní platformě Land Roveru pro vozy s motorem uloženým napříč (Premium Transverse Architecture). Ta byla navržena tak, aby i přes elektrické dobíjení zachovala typické terénní schopnosti obou vozů. Plug-in hybridní verze P300e doplňují stávající mild-hybridní SUV.

Nové verze modelů nabízejí velmi slušnou výkonnost tím, že kombinují zážehový tříválcový motor Ingenium o objemu 1,5 litru s výkonem 200 koní a elektromotor o výkonu 109 koní integrovaný do zadní nápravy a napájený 15kWh lithium-iontovou baterií umístěnou pod zadními sedadly. Range Rover Evoque akceleruje z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy, zatímco Discovery Sport zvládne z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy. Obě auta v čistě elektrickém režimu mohou jet rychlostí až 135 km/h.

Range Rover Evoque P300e produkuje pouze 32 g CO2 na km se spotřebou 1,4 l/100 km (WLTP) a v čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi ujede až 66 km. Land Rover Discovery Sport P300e může čistě na elektřinu ujet až 62 km a spotřeba paliva činí 1,6 l na100 km. Emise CO2 se u Land Roveru Discovery Sport P300e pohybují kolem 36 g/km.

Range Rover Evoque P300e:

  • Celkový výkon / točivý moment: 309 koní (227 kW) / 540 Nm[1]
  • Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP: 1,4 l/100 km
  • Kombinované emise CO2 dle: 32 g/km
  • Dojezd v EV režimu: 66 km
  • Čas rychlonabíjení: z nuly na 80 % za 30 minut

Land Rover Discovery Sport P300e:

  • Celkový výkon / točivý moment: 309 koní (227 kW) / 540 Nm[1]
  • Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP: 1,6 l/100 km
  • Kombinované emise CO2 dle: 36 g/km
  • Dojezd v EV režimu: 62 km
  • Čas rychlonabíjení: z nuly na 80 % za 30 minut

Volitelné jízdní režimy

Řidiči obou modelů mohou zvolit jeden ze tří jízdních režimů, který se nejlépe hodí pro jejich potřeby, bez ohledu na to, zda jsou ve městě, nebo jedou po dálnici:

  • HYBRID (základní jízdní režim) – automaticky kombinuje sílu elektrického a zážehového motoru. Strategie fungování je přizpůsobována jízdním podmínkám a zbývajícímu množství elektrické energie v baterii. Zadáním cíle do navigace řidič umožní systému využít funkci prediktivní optimalizace energie (PEO). Ten pak chytře zakomponuje trasu a data z GPS pro maximální efektivitu a komfort na vybrané cestě.
  • EV (Electric Vehicle) – dovoluje pohon vozu výhradně elektromotorem za využití energie uchované v baterii. Cestování je tak tiché a s nulovými emisemi z výfuku vozu.
  • SAVE – upřednostňuje spalovací motor jako hlavní zdroj pohonu a zachovává nabití baterie na zvolené úrovni.

Technologie PHEV

Nová kompaktní SUV jsou postavena na platformě Land Roveru pro vozy s motorem uloženým napříč (Premium Transverse Architecture). Tu inženýři od začátku navrhovali pro využití plug-in hybridní a mild-hybridní technologie. Veškeré zařízení je chytře umístěno pod podlahou a neomezuje tak prostor v interiéru.

Elektrický pohon zadní nápravy (ERAD) je napájen kompaktní 15kWh lithium-iontovou baterií umístěnou pod zadními sedadly. Baterie je tvořena 84 prismatickými články, které jsou uspořádány do sedmi 50Ah modulů po 12. Spodní stranu baterií chrání 6 mm silný ocelový plát, aby se nijak nezměnily charakteristické schopnosti vozu v terénu.

Pokročilý pohon zadní nápravy (ERAD) obsahuje lehký, kompaktní a efektivní synchronní motor s permanentními magnety. Kvůli prostorové optimalizaci zástavby jsou poloosy soustředné s motorem a jednostupňovou převodovkou. Měnič napětí je rovněž integrován do obalu ERAD. Modul ERAD je úhledně zastavěn do zavěšení zadních kol Integral Link.

V rychlostech nad 135 km/h je elektromotor odpojen, aby byl snížen odpor a tím optimalizována efektivita. Když rychlost klesne pod tuto hranici, je znovu neznatelně připojen.

Kompaktní vysokonapěťová rozvodná skříň (HVJB) pod předními sedadly je další technická novinka. Zahrnuje stejnosměrný převodník (mění vysoké napětí z hybridní baterie na nízké napětí pro podporu 12V sítě) a 7kW palubní nabíječku, která je používána k nabíjení baterie hybridního pohonu, když je auto připojeno.

Vedle ní je umístěn řemenem poháněný integrovaný startér-generátor (BISG), který díky inteligentní řídící elektronice může rekuperovanou energii poslat do vysokonapěťové baterie a uchovat ji pro pozdější využití, nebo ji okamžitě znovu použít na podporu schopností pohonu všech kol.

Namísto tradičních brzd s podtlakovým posilovačem je použit nový brzdový systém „brake-by-wire“. Ten neznatelně kombinuje regenerativní brzdění s klasickými brzdami. Systém je při regenerativním brzdění schopen dosáhnout zpomalení až 0,2 G a maximalizuje využití kinetické energie vozu k dobíjení baterie.

V rámci struktury auta chytře umístěný PHEV systém vylepšuje dynamiku, snižuje polohu těžiště o 6 % a dále optimalizuje rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu.

Nabíjení

Vozy s technologií PHEV se dodávají s domácím nabíjecím kabelem (zásuvka na 220 V), která zákazníkům umožňuje vůz plně nabít ze zásuvky za šest hodin a 42 minut, což je ideální pro nabíjení přes noc. Pro rychlejší dobíjení, kabely Type 2/Mode 3 zákazníkům dovolí připojení do domácího 7kW wallboxu nebo do veřejné nabíječky se střídavým proudem. Baterie se tak nabije z nuly na 80 % kapacity za pouhou hodinu a 24 minut. Nejrychlejšího dobíjení je dosaženo využitím rostoucí sítě veřejných nabíječek se stejnosměrným proudem. Při výkonu 32 kW zabere nabití z nuly na 80 % jen 30 minut. Víčko zásuvky pro nabíjení je umístěno na levém zadním blatníku. Zatímco na druhé straně vozu se nachází víčko hrdla palivové nádrže.

Zákazníci mohou k modelu Evoque a Discovery Sport PHEV zůstat připojeni prostřednictvím inteligentní aplikace Land Roveru pro chytré telefony InControl Remote. Ať už doma nebo kdekoli jinde aplikace zákazníkům umožňuje sledovat stav nabití vozu, připravit auto dopředu na cestu, nebo dokonce nastavit časovač nabíjení tak, aby využíval výhod tarifů mimo energetické špičky.

Majitelé mohou automaticky nastavit stav baterie a teplotu uvnitř vozu před tím, než vyrazí na cestu. Je lepší k tomu využít napájení ze sítě, dokud je auto připojeno než po vyjetí čerpat energii z baterie.

Tříválec o objemu 1,5 litru

Moderní zážehový tříválec o objemu 1,5 litru je nejnovější přírůstek do rodiny modulárních, flexibilních motorů Ingenium. Ty tak nyní existují ve tříválcovém, čtyřválcovém a šestiválcovém provedení.

Lehký hliníkový motor – o 37 kg lehčí než čtyřválec – poskytuje velmi solidní výkon a kultivovanost s nízkou spotřebou paliva.

Tento maloobjemový motor dosahuje výjimečně nízkého tření, což přispívá k jeho úspornosti. Výfukové svody jsou integrovány do hliníkové hlavy válců a pomáhají tak k rychlejšímu ohřívání motoru. Zároveň zkracují délku výfukových kanálů k turbínovému kolu turbodmychadla a zrychlují tak jeho odezvu.

Konfigurace tříválcového motoru přináší lepší proudění výfukových plynů a zajišťuje, že kompresorové kolo dává tlak téměř okamžitě. Vysoce efektivní vodou chlazený chladič stlačeného vzduchu znamená, že hustota vzduchu přiváděného do spalovacích prostorů zůstává vysoká. To pak dále vylepšuje výkonnost a efektivitu napříč celým rozsahem otáček motoru.

Tříválcový motor – stejně jako mild-hybridní verze se čtyřválcovými motory – je rovněž vybaven integrovaným, řemenem poháněným startér-generátorem (BISG). Pracuje spolu s ERAD při regenerativním brzdění, nabíjí baterii pomocí rekuperace a ve srovnání s tradičním startérem dovoluje rovněž jemnější, tišší a rychlejší fungování stop-start systému.

Nová osmistupňová samočinná převodovka

Jemná osmistupňová samočinná převodovka byla vybrána tak, aby odpovídala výkonu a točivému momentu tříválcového motoru a hladce spolupracuje s ERAD. Je také o 5 kg lehčí než devítistupňová převodovka používaná v ostatních verzích. Nový „osmikvalt“ přináší větší kultivovanost, lepší pocit při řazení a je integrální částí hybridního systému.

Náklady na vlastnictví

Ve Velké Británii vůz v průměru denně ujede 30,2 km. Jak Discovery Sport PHEV, tak Evoque PHEV zvládnou v čistě elektrickém režimu dojet do práce a zpět dvakrát, než budou potřebovat nabít. Když budou majitelé nabíjet vůz doma, budou těžit z mnohem nižších kilometrových nákladů na „palivo“.

Range Rover Evoque PHEV a Land Rover Discovery Sport PHEV je nyní možné objednávat spolu se standardními 48V mild-hybridními verzemi u všech autorizovaných dealerů.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru