rallye-dakar-2022-po_6etape-ales_loprais-1

Posádka Aleše Lopraise obsadila v šesté etapě Rally Dakar 2022 čtvrté místo a před dnem volna se o několik minut přiblížila rivalům, kteří figurují v průběžném pořadí před ní, i medailovým pozicím.

V pátek 7. ledna pokračoval letošní ročník dakarské rallye další smyčkou se startem a cílem v Rijádu, která účastníky tentokrát zavedla západně od saúdskoarabské metropole. Rychlostní zkouška naservírovala kombinaci téměř všech typů terénu, které tato země umí Dakaru nabídnout. Třešničkou na dortu však byla především vydatná porce kilometrů v dunách.

Aleš Loprais s Jaroslavem Valtrem ml. a Petrem Pokorou svedli v šesté etapě souboj především se dvěma piloty Teamu De Rooy a jejich kamiony Iveco. Přímo na trati soupeřili s Nizozemcem Janusem van Kasterenem, zatímco na mezičasech se o umístění přetahovali s jeho kolegou a krajanem Martinem van den Brinkem. V obou případech měla Praga V4S DKR nakonec navrch.

Přečtěte si také:  Škoda 180 RS a 200 RS byly stroje jako z jiné galaxie. Poháněly je prototypové motory se 163 koňmi

„Dnes jsme si udělali trochu radost. Dojeli jsme si sice pro bramboru, ale v tomhle vypjatém tempu a s ohledem na to, jak je soutěž rozjetá, za ni musíme poděkovat. Trať byla místy neskutečně rozbitá, kameny, skály, řečiště, ale na konci přišly nádherné duny. Znovu musím pochválit nejen Jardu a Butula, ale celý tým, protože všichni odvádějí super práci,“ oceňuje Aleš Loprais.

„Pokud jde o terén, byla dnešní etapa podle mého názoru nejkrásnější ze všech, které jsme zatím letos odjeli. Hezké duny, ale bylo tam i pár míst, kde by šlo velmi snadno urvat kolo,“ doplňuje palubní mechanik Petr Pokora, přezdívaný Butul. „Včera jsme udělali změny na nastavení podvozku a dnes to fungovalo super. Po technické stránce to byl bezproblémový den.“

rallye-dakar-2022-po_6etape-ales_loprais-2

Páteční etapa znovu potvrdila obrovskou kvalitu širší špičky kategorie kamionů. V cíli téměř třísetpadesátikilometrového testu se první desítka vměstnala do pouhé čtvrthodiny. Posádka Pragy se startovním číslem 508 byla jen o pět a čtvrt minuty pomalejší než vítěz speciálky Andrej Karginov (Kamaz) a obsadila čtvrtou příčku. Zároveň dokázala najet pět a tři čtvrtě minuty na Karginovova týmového kolegu Antona Šibalova, který na začátku speciálky prorazil dvě pneumatiky najednou, a sedm a půl minuty na van Kasterena.

V průběžné klasifikaci tak Loprais v polovině závodu figuruje na páté pozici, ovšem na čtvrtého van Kasterena ztrácí už jen minutu a 26 sekund a odstup od třetího Šibalova srazil pod půl hodiny. Naopak více než půl hodiny má k dobru před šestým Karginovem.

V sobotu 8. ledna je na programu den odpočinku v Rijádu, při kterém se v bivaku Instaforex Loprais Praga Teamu nebude pracovat jen na soutěžním kamionu, neboť o důkladnou péči si říkají i těla všech tří závodníků.

„Těším se, že Bohoušek Jukl vytáhne masérské lehátko a napraví nám krky a páteře, protože už je to potřeba. Butul dnes během etapy nabízel brufeny jak v nějaké apotéce,“ usmívá se Aleš Loprais. „Ale přesně takový má Dakar být.“

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Aleš Loprais v 9. etapě řešil roztrhanou gumu, ale celkové 4. místo si stále drží

Do své druhé poloviny vstoupí Dakar 2022 v neděli 9. ledna etapou z Rijádu do Davadmí (700 km). Dakarská karavana tak zamíří do oblasti, kterou dosud nikdy nenavštívila. Stokilometrový úsek v pohyblivých dunách bude vyžadovat maximální nasazení prakticky hned po startu speciálky (401 km). Zbytek měřeného úseku bude rychlejší, ale bludiště nejrůznějších cest opět prověří správný úsudek a um navigátorů.

Přidat komentář