Na úvodních jedenácti kilometrech se Rallye Dakar určitě nevyhrává. Navíc se dá vždy více ztratit než získat. Kvarteto jezdců týmu Buggary Racing však vybojovalo výhodné startovní pozice pro plnohodnotnou nedělní etapu, kterou odstartuje slavná soutěž naplno.
Do kategorie T3.1 nasadil tým Buggyra Zero Mileage Racing dva speciály Can-Am DV21, přičemž Tomáš Enge oslavil premiérový start šestým místem. „Moc pěkný i smykem jsme se svezli. Bylo to bez problémů, takže vše zatím podle plánu,“ pochvaloval si v cíli při své premiéře bývalý pilot formule 1.
Jeho týmový kolega Josef Macháček se zdržel v provozu, ale i tak z toho byl výsledek na hranici první desítky. „Nepředpokládal jsem, že bychom na tak krátké zkoušce mohli někoho dojet, ale stalo se tak asi v polovině. Museli jsme troubit, předjíždět, a tak jsme jistě něco ztratili, ale nevím kolik to mohlo být,“ řekl v cíli jedenáctý veterán.
Tým Tatra Buggyra Racing zastoupený dvěma kamióny Phoenix si počínal obdobně. Martin Šoltys ztratil na nejrychlejšího jezdce patnáct vteřin, když jej brzdil jeden ze soupeřů z řad favoritů. „V polovině proti nám vyjel Kamaz, asi se vracel pro bod. Otočil se těsně před námi a druhou polovinu jsme jeli za ním. Musel jsem vždy zvolnit, abych viděl na cestu. Nechtěl jsem totiž hned na úvod někde spadnout do díry. Ale jo, jsem spokojený,“ řekl osmý muž průběžného pořadí.
Premiéru v Tatře zažil také trojnásobný vítěz Dakaru, Ignacio Casale. Chilan byl zpět o dalších patnáct vteřin a zítra odstartuje mezi kamiony na místě třináctém. „Jsem spokojený. Zvládli jsme prolog a vypadá to, že i v dobrém čase. První zážitek v kamionu byl příjemný a Alvaro dobře navigoval. Zítra nám začíná ten pravý Dakar,“ uvedl Ignacio, který svou přebohatou dakarskou kariéru začínal jako navigátor posádky svého otce.
První etapa vede z Džiddy do Biši, na jezdce čeká porce, 345 kilometrů z čehož 277 bude měřených. Organizátor slibuje navigačně náročnou etapu plnou zrádných křižovatek, riziko budou představovat také kameny.