Krátkou, ale těžkou desátou etapu mají jezdci Buggyra Racing úspěšně za sebou. Jednohlasně se pak shodují, že do cíle je to už „kousek“ a začíná se taktizovat. Všechny čtyři posádky týmu s českými kořeny si drží své vybojované pozice.
Tým Buggyra Zero Mileage Racing zvolil v desáté etapě taktiku, kdy Tomáš Enge kryl záda Josefu Macháčkovi. „Když jste na prvním místě, tak jdete do etapy s mírným strachem. Z počátku to bylo divné, zase hodně kamení a dost se prášilo. To se mi opravdu nelíbilo. Ale druhou půlku jsme si užili. Na sto šedesátém kilometru jsme sice dělali defekt, ale Tomáš s Vlastíkem nastoupili a byla to rychlost, jak ve formuli 1,“ pochvaloval si Josef Macháček, který drží v kategorii lehkých prototypů první pozici.
Tomáš Enge dnes plnil roli bodyguarda Josefa Macháčka. „Dnes to bylo relativně krátké, i když stále přes tři sta kilometrů. Pepa vede, což je naše aktuální priorita. Máme v týmu novou funkci a stále se učíme nové věci. Kryjeme mu záda a dnes jsme u něj dělali jeden defekt pneumatiky. Jsem plný dojmů a poznatků a potřeboval bych, aby ten Dakar dnes začal od začátku,“ říkal s úsměvem v cíli Tomáš Enge.
Do technických problémů se dnes dostala posádka Martina Šoltyse. „Nějak si ke konci Dakaru vybíráme smůlu. Z počátku vše dobrý a pak se ozval Tomáš Šikola, že nám mizí rychle nafta. Museli jsme zastavit a zjistili, že nám praskla jedna hadice od nádrže. Opravou jsme ztratili zase hodně času, ale Tomáš to zvládl. Ke konci jsme ještě vařili vodu, ale dojeli jsme to. Ještě dva dny, to už musíme dát,“ uvedl Martin Šoltys, který si i přes hodinovou ztrátu drží v absolutním pořadí desáté místo.
Naopak bez problémů jel dnes osmý, Ignacio Casale a bylo z toho konečné osmé místo. „Po včerejší etapě je to vzpruha! Myslím, že ve druhém týdnu jsem si na auto pomalu zvykl. Dnes ztráta osm minut. To je myslím velmi solidní. Museli jsme ale dnes sníst hodně prachu. Celkově jsme devátí, ale i to beru. Je to přeci jen první rok v kamionu. Ještě nás čekají dvě těžké etapy a je potřeba vydržet,“ řekl devátý muž průběžného pořadí.
Ve čtvrtek na jezdce čeká původně nejdelší etapa celé soutěže měřící přes pět set kilometrů. Kvůli počasí jsou nuceni pořadatelé měřený úsek o 50 kilometrů zkrátit. Nejdůležitější a nejtěžší úseky však zůstávají a s pravděpodobností hraničící s jistotou lze říci, že zítra se bude celý Dakar rozhodovat.