rallye-dakar-2020big-shock-racing-martin-macik-po-8etape-2

V pondělí se posádka kamionu týmu Big Shock Racing vydala už do 8. etapy Dakaru. Na Martina Macíka, Františka Tomáška a Davida Švandu čekal 477 kilometrů dlouhý okruh u města Wadi Al Dawasir. Do cíle etapy dojel žlutý kamion Iveco na 11. etapovém místě, v celkovém hodnocení je na 6. pozici. Posádku dnes pořádně potrápilo uvíznutí v dunách a také odseparovaný vzorek na 2 pneumatikách. Závodníky ale současně potěšila soudržnost mezi kamiony. Členové posádky týmu Big Shock Racing děkují Martinovi Šoltysovi za pomoc při vyprošťování Karla, který zůstal na břiše viset v jedné z dun. I s dnešním dobrodružstvím si posádka 8. etapu užila a chystá bojovat až do posledních kilometrů letošního Dakaru.

Jan Brabec ráno na svou motorku, nenasedl. Po nedělní nešťastné události byla pro jezdce na motocyklech 8. etapa zrušena.

Cenná česká výpomoc

V 8. etapě se pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda dočkali krásné etapy s rozlehlými dunami. Úvodní jízda v mírném prachu se vyvíjela ideálně až do chvíle, kdy jedna z dun Karla zabrzdila na svém vrcholu. „V jedné z větších dun jsme se vyhýbali bugině, špatně jsem si najel a zůstali jsme viset na břichu. Moje chyba. Šli jsme kopat, připravili jsme si lano. A tímto děkujeme Martinovi Šoltysovi, který nás vytáhl. Pokoušel se nám pomáhat i Martin van den Brink, kterému také patří respekt. Je vidět, že fair play mezi kamiony stále funguje. My jsme pomáhali včera a dnes se nám to vrátilo. To potěšilo,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek dodává: „Pak už jsme zase ostatní doháněli a ke konci etapy se nám opět odseparoval vzorek a museli jsme měnit pneumatiku. Smůla, ale i tak dnešní jízda stála za to a duny byly perfektní.“

S pneumatikami, které má tým na Dakaru k dispozici, možná nebude vše v úplném pořádku, protože asi kilometr před cílem se Karlovi odseparoval vzorek ještě z pravého předního kola, ale to naštěstí zůstalo nafouknuté a posádce se podařilo dojet až do cíle bez nutnosti další výměny. „Za poslední etapy už máme prohazování gum perfektně nacvičené, takže jsme ji dneska zvládli asi za 8 minut a jelo se dál. Máme před sebou ještě 4 etapy, jedna z nich bude maratonská. Není všem dnům konec. Bojujeme až do cílové pásky,“ doplňuje David Švanda.