V úterní náročné etapě prověřili naše posádky týmovou techniku, když se jelo opět na kamenitých cestách. Obě dvě dnes ztratily čas výměnou protržených pneumatik, i přesto Josef Macháček zajel dosavadní maximum, a to šestnácté místo. Martin Šoltys se v celkovém pořadí posunul na průběžnou osmou příčku.
Třetí etapa Rally Dakar přinesla další porci čtyř set čtyř ostrých kilometrů, které z devětapadesáti procent tvořil písek. Podle pořadatelů se navíc jednalo o jednu z nejhezčích scenérií, když se jelo i národním parkem. Na pořadu dne byly i kamenité úseky. Tentokrát tak hodně skloňované kameny této soutěže promluvily i do výsledků jezdců týmu Buggyra Racing.
Martin Šoltys musel se svojí posádkou vyměňovat u svého kamionu gumu v první polovině měřeného úseku, a nakonec dojel do cíle na třináctém místě. „Bohužel kvůli včerejšímu umístění jsme dnes startovali více vzadu a snad prvních sto kilometrů jeli jenom v prachu. Museli jsme trochu riskovat z čehož plynul i defekt pneumatiky. Střední část etapy byla v pohodě, až ke konci jsme zase začali dojíždět motorkáře, a to je v kamionu hodně nepříjemné. Navíc se jelo proti sluníčku, tak doufám, že jsme nikoho nepřejeli,“ rekapituloval etapu jezdec Tatry Phoenix.
Josef Macháček se z devětadvacáté startovní pozice dnes opět prodíral vpřed. Před závěrečným úsekem figuroval ve výsledcích na krásném patnáctém místě s minimální ztrátou na nejlepší desítku. Ale i on musel s Vlastimilem Tošenovským měnit prasklou pneumatiku, což se podepsalo na konečném výsledku. „Kdo jel dnes opravdu vysoké tempo, tak měnil pneumatiku. Hodně se i bloudilo, ale Vlastík opět skvěle pracoval. Fungoval také Can-Am, se kterým se jede nádherně. Dělali jsme jednu gumu, ale když vezmu, v čem se jelo, tak se divím, že jich nebylo víc,“ řekl po dojezdu etapy pětinásobný vítěz Dakaru.
Po pondělní výhře dojel v dnešní etapě mezi kamiony na druhém místě Sergej Vjazovič a i nadále jezdci běloruského Mazu s motorem GYRTECH patří průběžná první pozice.
Středeční etapa povede z Neomu do Al Ulau a jezdcům nabídne celkem 676 kilometrů, z čehož 453 bude měřených. Ostré kilometry tak už čtvrtým dnem stále narůstají. I tentokrát pořadatelé slibují těžkou navigaci a jezdci si budou muset dávat znovu pozor na pneumatiky, když se pojede po kamenitých a písečných cestách.