Posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz za volantem svého vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi v průběhu předposlední etapy, sestávající ze dvou měřených úseků s velmi rozdílnými profily, opět bezpečně udržela své vedení v soutěži. Naproti tomu Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret se propadli o dvě místa v celkovém pořadí poté, co v prvním měřeném úseku narazili do stromu.

Carlos Sainz/Lucas Cruz, kteří ráno vyjížděli se zhruba hodinovým náskokem před konkurencí, měli soutěž plně pod kontrolou a vyvarovali se řadě nástrah předposlední etapy. I přes malou chybu v úvodní části španělská dvojice ztratila pouze pár minut ve prospěch svých pronásledovatelů. Ve chvíli, kdy v sobotu zbývá odjet jen měřených 119 km, jsou stále pevně ve vedení s náskokem 46 min 18 s.

Pro dvojici Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret se 13. etapa stala noční můrou. Na 78. kilometru prvního úseku dne se levé přední kolo vozu č. 300 PEUGEOT 3008DKR Maxi střetlo se stromem ukrytým za výmolem a přitom se poškodila řídící tyč a také posilovač. Obhajující šampióni se pustili do opravy, s níž jim brzy pomohli i Cyril Despres/David Castera. Cílem prvního měřeného úseku projeli se ztrátou 57 minut a potom jim servis Teamu PEUGEOT Total v neutrální části vyměnil celé řízení (hřeben řízení a sloupek). Nehoda naneštěstí znamenala, že se tato dvojice propadla v celkovém pořadí z druhého místa na čtvrté, osm minut pod stupni vítězů. Peterhansel si rovněž vyvrtnul palec.

Cyril Despres a David Castera se opět zachovali jako ideální týmoví kolegové, když během prvního měřeného úseku pomáhali Peterhanselovi a Cottretovi. I přesto dojeli do cíle etapy v první desítce.

KLASIFIKACE VE 13. ETAPĚ

1. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 5 h 02 min 22 s
2. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +11 min 16 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 13 min 06 s
4. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 15 min 07 s
5. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +19 min 24 s
6. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, + 19 min 37 s
7. Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +22 min 41 s
8. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +27 min 36 s
9. Vaidotas Zala (LTU)/Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, + 29 min 57 s
10. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +34 min 36 s
20. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 03 min 04 s

KLASIFIKACE PO 12. ETAPĚ

1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 47 h 46 min 30 s
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 46 min 18 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1 h 20 min 00 s
4. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1 h 28 min 08 s
5. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2 h 46 min 32 s
6. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, + 7 h 21 min 55 s
7. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9 h 09 min 04 s
8. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +9 h 21 min 22 s
9. Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +12 h 47 min 22 s
10. Vaidotas Zala (LTU)/Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, +16 h 08 min 13 s
TBC. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45 h 15 min 52 s

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303), 6. ve 13. etapě/1. v celkovém pořadí: „První část etapy byla skutečně náročná. Nevím, co se přihodilo soutěžícím, kteří zůstali za mnou, ale jsem si jistý, že měli mnoho problémů. Druhá část se více podobala etapě WRC a byla méně složitá, ačkoli tam byly úseky, které byly pro náš PEUGEOT 3008DKR Maxi velmi úzké. Dnešní nezdary ukázaly, že závod ještě není u konce. Doufám, že zítra vše proběhne dobře.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300), 20. ve 13. etapě/4. v celkovém pořadí: „V prvním měřeném úseku jsme dnes ráno přijeli do oblasti plné zatáček a vegetace. Pustili jsme se z kopce a nedokázali jsme se vyhnout kontaktu se stromem, který poškodil levou přední část našeho PEUGEOTu 3008DKR Maxi. Začali jsme to opravovat a Cyril s Davidem zastavili, aby nám pomohli. Po ztrátě více než hodiny jsme konečně mohli s opraveným vozem odjet. To bohužel zmařilo šanci na dosažení umístění na první a druhém místě, v nějž jsme doufali. Jsme velmi zklamaní za celý tým.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308), 10. ve 14. etapě/TBC v celkovém pořadí: „Dnes ráno, když jsme jeli za Carlosem, jsme si všimli, že Stéphane a Jean-Paul mají potíže. Zastavili jsme, abychom jim pomohli s provizorní opravou systému řízení, aby mohli dokončit etapu, a pak jsme odjeli a pokračovali dál.“

VÍTE, ŽE?

Uvedení modelů PEUGEOT 208 GTi a PEUGEOT 308 GTi na argentinský trh na začátku roku 2017 znamenalo navázání na tradici. Pobočka PEUGEOTu v Argentině vždy měla vášeň a inspiraci ve sportovních modelech. V 60. a 70. letech prodávala modely PEUGEOT 404 „Le Mans“ a PEUGEOT 404 „Grand Prix“, které v Evropě nikdy neexistovaly!

PŘÍŠTÍ ETAPA

14. etapa se jede dnes, v sobotu 20. ledna a začíná a končí ve městě Córdoba. Je to poslední etapa letošního závodu. Z celkem 284 km je 119 km měřených úseků.

Soutěž skončí v argentinském hlavním města motoristického sportu v podobě 119 km dlouhé smyčky po horských tratích s přejezdy třiceti řek. Jezdci i spolujezdci budou muset být maximálně ostražití.