40. ročník Rallye Dakar otestoval vytrvalost a bojovnost Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala již několikrát. Ale sedmá etapa pro ně byla ta nejnáročnější. První část maratonské etapy je pořadateli právem označována jako největší výzva celé letošní Rallye Dakar.
„Začátek etapy byl v pořádku a všechno se zdálo být fajn. Po několika kilometrech jsme ale najeli do hluboké řeky a Ford Ranger přestal jet. Pomáhal jsem tomu spojkou, ale po dalších pár kilometrech spojka přestala fungovat. Vypadalo to pro nás na konec Dakaru. Po několika hodinách přijel asistenční kamion. S pomocí Mathiase Behringera se nám podařilo spojku vyměnit. Nabrali jsme ale obrovskou časovou ztrátu a byli jsme úplně poslední.
Potom jsme pokračovali do těžkého dunového a písečného úseku. Jeli jsme v naprosté tmě, neviděli jsme na cestu a zabloudili jsme. Rozhodli jsme se, že v tomhle místě asi přenocujeme a našli jsme dokonce i domek na přespání. Ale nedalo nám to! V naprosté tmě jsme v noci chodili po poušti, svítili si baterkami a hledali jsme správný směr. Potom jsme konečně našli stopy celé rallye a podařilo se nám tam projet přes širokou silnici. Jeli jsme po stopách vyjetých předchozími auty, ale před námi bylo ještě 350 km v úplné tmě.
Když už se zdálo, že bude všechno dobré, přijeli jsme do opravdu rozbahněného úseku a zapadli jsme v obrovské louži. Dvě nebo tři hodiny jsme se snažili Ranger vyprostit vlastními silami, ale nešlo nám to. Navíc se nám ozvali pořadatelé, že pokud nedorazíme do bivaku do 8 hodin, vyloučí nás.
Vypadalo to, že jsme úplně ztraceni. Ale my to přece nikdy nevzdáme. Vzali jsme si pláštěnky a šli za světlem do vesnice. Vesnicí náhodou projížděl pořadatelský kamion, který nás z bahna vytál. Po 16 hodinách jsme přijeli do bivaku. Sáhli jsme si na úplné dno, jsme totálně vyčerpaní, ale snažili jsme se udělat všechno proto, abychom mohli pokračovat, a za chvíli odstartujeme 8. etapu. Nikdy to nevzdáme…,“ vzpomínal Tomáš Ouředníček na nejnáročnější závodní den jeho života.
Nedělní osmá, 584 km dlouhá, etapa mezi městy Uyuni a Tupiza obsahuje jednu z nejdelších rychlostních zkoušek celé Rallye Dakar v délce 498 kilometrů.