Pátá etapa Rallye Dakar výrazně zkomplikovala účast kamionové posádky týmu KM Racing. Na trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva dosedla po středečních problémech s turbodmychadlem opět smůla technického rázu. Zadřený zadní diferenciál ve čtvrteční etapě znamenal pro Macíkův tým v konečném důsledku konec na letošním Dakaru.
Pátá etapa byla velmi rozbitá, prašná a rychlá, což se negativně projevilo v tom, že kluci museli už na desátém kilometru měnit prasklou gumu. Díky tréninku to zvládli na výbornou a ztrátu rychle dohnali. Bohužel na 250. kilometru se zadřelo ložisko v zadním diferenciálu a posádka s číslem 525 musela vynechat několik průjezdových bodů, protože měla náhon pouze na přední nápravu. To je v rozporu s pravidly Rallye Dakar.
KM Racing ale absolvoval ještě šestou etapu. V nejistotě a s čekání na verdikt o pokračování v soutěži. „Výsledkem stíhací jízdy je desáté místo a předjetí zhruba pětadvaceti vozů včetně továrních speciálů. Ukázali jsme, že jsme zkušený tým, který na bodování v Dakaru jednoznačně má. Děkujeme za podporu a již nyní začínáme plánovat příští ročník,“ vzkazuje pilot Martin Macík. Jury maratonské soutěže se nakonec rozhodla, že posádka s číslem 525 s LIAZEM v soutěži nemůže dále pokračovat.
„Snažili jsme se alespoň zůstat v závodě s velkou penalizací, ale vedení Dakaru se nakonec rozhodlo, že nemůžeme pokračovat. Je nám to líto, ale Dakar je také o štěstí, a to nám letos nepřálo. Myslím, že jsme si vedli dobře, a kdyby nás nezradila technika, mohlo vše dopadnout jinak,“ sdělil k neradostné události Martin Macík mladší. „Není všem dnům konec, už v tuto chvíli stavíme kamion pro příští ročník a připravujeme projekty, které nám pomohou s podporou startu na příštím Dakaru. Byla to dobrá zkušenost a jsme za ni vděční,“ doplnil Martin.
Opět se ukázalo, jak i nová technika dokáže být zrádná. Když není přáno, není dáno. Posádka Martina Macíka dnes ještě odstartuje do 6. etapy a po dojezdu do cíle Rallye Dakar opustí.