Letošní Rallye Dakar vstoupila včerejší etapou do Copiapó na území Chile, které bývá nazýváno bránou do pouště Atacama. Z ní se účastníci Dakaru 2015 nedostanou dalších pět dní a budou pravděpodobně rozhodující v celém závodě. Pro Martina Macíka Jr. začala Atacama smůlou: porucha turbodmychadla znamenala asi 80 minutovou ztrátu a propad pořadím.

km-racing-rally-dakar-2015-martin-macik-01

K poruše došlo na 8. kilometru speciálky, která následovala po vysilujícím a náročném přesunu přes andský průsmyk Sv. Františka. Shodou okolností šlo o nové turbodmychadlo, které mechanici vyměnili na motoru pouhou noc předtím. Naštěstí se i za těchto okolností projevila připravenost posádky, která přesto v záloze jedno rezervní turbodmychadlo vezla a mechanik Michal Mrkva ho zhruba za hodinu a čtvrt dokázal vyměnit.

km-racing-rally-dakar-2015-martin-macik-02

Posádka tedy pokračovala dále, což dokumentoval svými zprávami i šéf týmu Martin Macík: „Projeli kolem mne na 34. kilometru jako úplně poslední.“ Přesto však krátkou, ale velmi náročnou speciálku s finišem v obávaných hnědých dunových horách nad hornickým městem Copiapó dokončila posádka Martina Macíka na hranici první třicítky, když dokázala předjet téměř stejný počet soupeřů a jednotlivými intervalovými časy se pohybovala na úrovni první desítky.

km-racing-rally-dakar-2015-martin-macik-03

Martina čeká nyní propad celkovým pořadím, ale celá Atacama je teprve na začátku. V ní se všechny rozestupy povážlivě natáhnou (zda tomu bude i v absolutním čele celkového hodnocení, jemuž opět vévodí trojice Kamazů, to je na pováženou) a Martin může ještě významně těžit ze spolehlivé, ale svižné jízdy. Třeba už v následující dlouhé speciálce do Antofagasty, jakési jihoamerické dakarské klasice.

km-racing-rally-dakar-2015-martin-macik-04