Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares a ministr průmyslu, investic a digitální ekonomiky Marockého království Moulay Hafid Elalamy podepsali za přítomnosti Jeho Veličenstva marockého krále Mohammeda VI., v královském paláci v Rabatu dohodu, na základě níž má ve městě Ameur Seflia v provincii Kenitra vyrůst továrna, kde se budou od roku 2019 vyrábět motory a vozy segmentu B a C určené na pokrytí potřeb regionu a marockých zákazníků. Počáteční roční výrobní kapacita bude činit 90 000 motorů a vozidel. S postupně zvyšující se poptávkou se předpokládá dosažení finální výrobní kapacity 200 000 vozů ročně.
Tento plán se bude opírat o konkurenceschopnou dodavatelskou základnu v Maroku, která bude těžit z postupného náběhu výroby v továrně, jakož i z rozvoje inženýrských činností potřebných pro projekt. Na počátku tak budou místní dodavatelé představovat 60 %, konečný podíl by však měl stoupnout na 80 %. Místním dodavatelům automobilového průmyslu tak výrazným způsobem vzroste rozsah jejich obchodních aktivit.
Podepsaná dohoda umožňuje doplnit stávající výrobní zařízení v Nigérii i zařízení, o nichž probíhají jednání v Íránu, a umožňuje položit základy pro realizaci ambiciózního plánu objemu prodeje v Africe a na Blízkém východě ve výši jeden milion vozů do roku 2025. Afrika a Blízký východ patří mezi historické trhy skupiny, což platí zejména pro Peugeot, který je v regionu již dobře zavedenou značkou. Skupina má rovněž velmi silnou pozici na některých trzích (1. místo v Tunisku, 2. místo v Maroku), Peugeot je 2. nejvýznamnější značkou v Alžírsku.
Regionální strategie se zaměřuje na postupné rozšiřování výrobní kapacity automobilů v samém centru regionu, jež bude sloužit zákazníkům skupiny na afrických a středovýchodních trzích, kde se potenciál automobilového trhu v roce 2025 odhaduje na osm miliónů vozů.
Podle tohoto plánu se region Afriky a Středního východu stane pro skupinu PSA Peugeot Citroën třetím největším pilířem ziskového růstu.
Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares při příležitosti podpisu této dohody uvedl: „Afrika a Blízký východ jsou pro skupinu PSA historické trhy a tento region se musí stát klíčovým subjektem mezinárodního růstu našeho plánu Back in the Race. Dohoda podepsaná dnes s Marockým královstvím nám umožní zvýšit naši výrobní kapacitu v centru regionu za účelem dosažení našeho cíle prodeje jednoho milionu vozidel do roku 2025.“
Ministr průmyslu, investic a digitální ekonomiky Marockého království Moulay Hafid Elalamy prohlásil: „Tato výrobní investice opět demonstruje opodstatněnost politiky Maroka podporující investice ze strany předních světových výrobců a staví Maroko do centra rozvoje automobilového průmyslu na africkém kontinentu. Využíváme k tomu stávající automobilový ekosystém, který v sobě spojuje všechny potřebné dovednosti v oblasti výroby, inženýrství a zajišťování zdrojů.“