Land Rover oficiálně představil novinku v podobě modelu Discovery Sport. České zastoupení automobilky si pro nás připravilo představení modelu v příhodném prostředí ZOO ve Dvoře Králové, kde nám Discovery Sport nabídli jako úplně nový druh.
Jak už určitě všichni dobře víte, jde o nástupce modelu Freelander. Land Rover se tak vrací ke kořenům a modelová řada automobilky bude rozdělena na luxusnější a více cestovní Range Rover a na vozy více zaměřené na terén – Discovery. Základní informace o modelu Discovery Sport již znáte, pojďme si alespoň ty základní připomenout.
Jako základ zde posloužil Range Rover Evoque, novinka ovšem nabídne rozvor 2741 mm. Znamená to, že je malé Discovery Sport o 239 mm kratší než to velké, zároveň je ale o 8 centimetrů delší než Range Rover Evoque. Inspirace tímto modelem nebyla pouze v technickém základu, výrazná podobnost je také zřejmá z vnějšího designu. Světlá výška má hodnotu 212 mm, nájezdové úhly vpředu a vzadu nabídnou 25° / 31°, přechodový úhel činí 21° u manuální převodovky a 20° v případě automatu. A kdyby se vám to náhodou zdálo málo, Land Rover nabízí jednoduchou demontáž nárazníků pro zvětšení tohoto úhlu.
Právě díky zvětšenému rozvoru může nový Discovery Sport nabádnout až sedmimístný interiér. O jeho využitelnosti však lze vést debaty, vlastně stejně jako o každém sedmimístném provedení. Discovery Sport se bude nabízet ve výbavách S, SE, HSE a HSE Luxury, přičemž od výbavy SE zákazník dostane zadní lavici posuvnou v rozsahu 160 mm. Pokud sáhnete po sedmimístném provedení, máte se těšit na snadnou manipulaci a možnost sklopit sedadla do podlahy. Podle polohy zadních sedadel zavazadelník nabídne od 829 litrů do 981 litrů.
Dobrou zprávou se stává přítomnost nové multimediální systému, který je výrazně rychlejší a intuitivnější, než systém předchozí. Nabídka motorů zahrnuje jednotky známé z Range Roveru Evoque. Zájemci o benzín tak dostanou k dispozici dvoulitr Si4 s parametry 177 kW/240 koní a 340 Nm, u dieselů najdete v nabídce TD4 a SD4. Oba dva diesely mají objem 2,2 litru. Ten první vyprodukuje 110 kW/150 koní, druhý pak 140 kW/190 koní a 420 Nm. Později dorazí ještě verze eD4, což je slabší diesel, ovšem osazený pouze pohonem přední nápravy. U všech motorizací bude k dispozici devítistupňová automatická převodovka představená už v Range Roveru Evoque. Naftové jednotky mají jako základ šestistupňový manuál z dílny společnosti Getrag.
Land Rover Discovery Sport se objeví na českém trhu začátkem příštího roku. Cena včetně DPH by měla startovat částkou 907 500 Kč. Ovšem možnosti individualizace a tak i zvyšování ceny budou široké.
Pojďte s námi nahlédnout na českou premiéru nového SUV od značky Land Rover. Design automobilu působí dospělým a velice solidním dojmem, podobnost s modelem Evoque je poměrně významná a tak se nemůžete zbavit dojmu, že před sebou máte právě tenhle model, který tak nějak vyrostl. Nové SUV v nás zanechalo velice pozitivní dojem, chvíli jsme si zvykali na zadní část, především světlomety, které nejsou pro tuto automobilku typické, nicméně jako celek se jedná o více než povedený nástupce modelu Freelander. Těšíme se na regulérní redakční test.