Elektromobilita je často polarizujícím tématem. Jedni ji milují, druzí ji nenávidí, ale často je to proto, že si žádné auto pořádně nevyzkoušeli. Je jasné, že současná elektromobilita není úplně pro každého, ale elektromobil jako docela běžný spotřebič na cesty po městě není vůbec špatné řešení. To si ostatně myslí i drtivá většina respondentů v anketě, kterou před nedávnem provedla francouzská energetická společnost Enedis.
Společnost Enedis provedla průzkum zaměřený na používání elektromobilů, způsob jejich nabíjení a celkovou spokojenost zákazníků. Výsledky ukázaly, že pouze malá část majitelů není s elektromobilem spokojena. Ačkoliv prodej elektromobilů v posledních měsících v Evropě stagnuje (a někde i mírně klesá), roste počet zákazníků, kteří tato vozidla upřednostňují před těmi se spalovacími motory. Pro ty, kdo stále váhají, zda svůj vůz se spalovacím motorem vyměnit za elektromobil, mohou být zajímavé výsledky tohoto průzkumu.
V průzkumu, v němž odpovídalo tisíc majitelů elektromobilů, se celkem 91 % respondentů vyjádřilo v tom smyslu, že jsou se svými elektromobily spokojení. Hlavními důvody spokojenosti jsou pohodlí, finanční úspory a pozitivní ekologický dopad. Na druhé straně řeklo 8 % respondentů, že se jim elektromobily nelíbí. Jako důvody uvedli dojezd vozidla a problémy s nabíjením. Zbylé procento to neřeší.
Za klesajícími prodeji elektromobilů stojí především dezinformace, potvrzuje průzkum
Podle průzkumu je u 81 % dotazovaných elektromobil hlavním autem v domácnosti. Jejich průměrný denní nájezd činí 62 kilometrů a používají jej v průměru 6 dní v týdnu. Více než polovina respondentů (55 %) používá elektromobil pro denní dojíždění do práce, ale i pro víkendové výlety a dovolené. Zajímavostí je, že 86 % dotázaných nabíjí svůj elektromobil doma. Tento podíl se zvyšuje u majitelů rodinných domů, kde doma nabíjí 90 % z nich, zatímco u těch, kteří žijí v bytech, využívají domácí nabíjení jen v 66 %. Je třeba zmínit, že 69 % majitelů elektromobilů, kteří bydlí v bytech, má přístup k parkovacímu místu v rámci svého bytového komplexu, což ovšem stále není běžné u všech budov. Na veřejných nabíjecích stanicích nabíjí 26 % lidí, kteří žijí v bytech, zatímco v případě majitelů rodinných domů takové dobíjení využívá pravidelně jen 5 % respondentů. Své elektromobily nabíjejí odpovídající v anketě i na pracovišti. Polovina těch, kteří mají možnost nabíjet své vozidlo v práci, uvádí, že za nabíjení platí jejich zaměstnavatel. To představuje významnou výhodu a úsporu nákladů.
První, kdo to řekl nahlas jsou MOTORISTÉ a všem ostatním to vadí.
To, že stoupá počet registrovaných elmobilů na první dobrou vypadá, že je to dobrá zpráva pro čistotu vzduchu v Evropských městech,
ale velmi špatná zpráva pro globální klima!!!
Europoslanci prosazující Gryndýl to vědí také, že za ty prachy prosazují genocidu planety. Cílí však na drobné zpěvné ptactvo s nízkým vědomostním bohatstvím. Ti se díky svému egu potřebují zviditelnit a registrací elmobilu jakoby pomáhají zelené výzvě….
Nevědí, že elmobil je naprosto neekologický – sice nic nevyfukuje v lokálním místě provozu, ale jeho výroba a následné nabití jeho baterii zanechává tak obrovskou uhlíkovou stopu a tím zatěžuje životní prostředí mnohem víc, než benzínová či naftová auta.
Píšeš blbosti, které jsou dávno vyvráceny. Elektromobil je samozřejmě ekologičtější než spalovák a postupně se bude rozdíl ještě více zvětšovat.