Počet aut v ČR poprvé v historii přesáhl hranici pěti milionů registrovaných vozů. Průměrný věk vozového parku však opět stoupl na úctyhodných 14,73 roku.
Nedostatečná obnova vozového parku a stále silný dovoz ojetin má za následek vysoké průměrné stáří vozového parku v ČR, které již od roku 2013 přesahuje 14 let. Letos se průměrné stáří osobních aut vyšplhalo dokonce už na 14,73, více než 10 let je 66 % aut a 22 % vozů je dokonce starší než 20 let. Udržet takto staré vozy v dobré kondici a bezpečném stavu je samozřejmě důležité. V zimě je nejvíce tragických dopravních nehod i zraněných nebo usmrcených osob. Proto je profesionální servisní kontrola zásadní.
Vyplatí se obrátit se na servis
Pro komplexní kontrolu se jednoznačně vyplatí, aby auto alespoň jednou za rok zkontroloval profesionální servis. Kromě povinného přezutí, kontroly stavu pneumatik, které musí mít hloubku dezénu hlavních sezonových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a minimálně vizuální kontroly světlometů, což zvládne většina řidičů, je třeba prohlédnout technický stav hůře přístupných částí vozu. Kabely, hadičky a další méně dostupné instalace. Také se vyplatí zkontrolovat stav akumulátoru při zatížení, a pokud nevyhovuje, tak jej dobít či vyměnit. A samozřejmě kontrola úplnosti povinné výbavy se bude hodit.
Před zimou se nicméně vyplatí zkontrolovat každé auto, na co se zaměřit? V několika starších článcích jsme se pokusili sepsat ty nejdůležitější věci:
- Zima se blíží, na co je potřeba se připravit?
- Zima se blíží: máme pro vás pár tipů jak na zimní pneumatiky
- Zima je tu: Víte jak se na silnici chovat? BESIP vám poradí! – video
- Zima útočí: Máte všechny provozní kapaliny v pořádku?
- Autobaterie a její údržba