kia cee' d sw dopravni nehoda

V rámci boje proti šíření koronaviru se Vláda ČR snaží, aby se lidé co nejméně cestovali. Zakázala přejezd mezi kraji bez zákonného důvodu, zavřela většinu obchodů, včetně automobilových showroomů a částečně omezila také práci autoservisů. To jsou ty negativní dopady nařízení. Pak jsou tu ještě ty pozitivní, mezi které patří prodloužení platnosti technické kontroly a řidičských průkazů. Tuto směrnici vydala Evropská unie a Česká republika ji samozřejmě také přijala. Obě tato prodloužení jsou jen dočasná a mají svá pravidla.

Přečtěte si také:  V Česku se dle Asociace emisních techniků čile podvádí na STK. Ministerstvo dopravy a Dekra jsou ale proti

V případě možnosti jezdit bez technické kontroly ovšem Česká kancelář pojistitelů upozorňuje, že ačkoliv jsou pojišťovny k případným nehodám benevolentnější, nemusejí škodu proplatit úplně v každém případě.

Problém může nastat v případech, kdy na silnice vyjede řidič bez platné technické kontroly, kterou sice dle pravidel mít nemusí, ale jeho auto je v očividně velmi špatném technickém stavu. To řidiči navíc ještě přitíží, jak upozornila tisková mluvčí ČKP Veronika Nová: „Je přitěžujícím faktorem, pokud došlo ke škodě v příčinné souvislosti se zjevně špatným technickým stavem vozidla. Takovéto vozidlo nemá na pozemní komunikaci co dělat, bez ohledu na STK,“ ale zároveň dodala: „Samotný fakt propadlé STK nemá na posouzení pojistné události vliv, spojitost škody se špatným technickým stavem vozidla však již vliv mít může.“

Jednodušeji řečeno to znamená, že pokud řidič vyjede na silnice s autem, které sotva drží pohromadě, má třeba ne zcela funkční brzdy, a způsobí nehodu, pojišťovna se rozhodně prodloužením STK zabývat nebude.

Přečtěte si také:  Platnost technické kontroly byla prodloužena, ale máme pro vás 5 důvodů, proč byste ji neměli odkládat

Veronika Nová ale také dodala: „Obecně však pojišťovny tento odklad platnosti STK respektují. Takže se řidiči nijak nemusí obávat využít jejího odložení. Musí ale být odpovědní, a pokud je jejich auto v evidentně špatném technickém stavu, neměli by vyjíždět tak jako tak. To platí i o jiné době než této pandemické.“

10 komentáře

  1. Jinými slovy – nic se nemění. Vždycky, když máte vůz ve stavu, kdy je technicky nezpůsobilý, pojišťovna nemusí vyplatit škodonu událost tímto stavem způsobenou, i pokud máte platné potvrzení STK. I teď máte platné potvrzení STK. Nenechte si od novinářů motat hlavu jejich ubohou prací.

  2. Všichni melou samé hovadiny ať je to ten nebo ten. Kdo má auto v pořádku tak si udělá technickou tak jak má a nic nebude odkládat. To nahrává jen těm co jezdí ve šrotech

    • Ve šrotech by nikdo nejezdil kdyby na nova auta mel kazdej ale kdo dnes z důchodců nebo z mlady vrstvy si může dovolit koupit novy auto aby nebyly v české republice šroty hlavně když se posloucha BRUSEL s těmi jejich euro normama tak ať BRUSEL zakáže jezdit s autama a je po problemu.

      • S tim kam miris mas pravdu.a pod ubocim navrch skal, mtk si zatleskal.. Je to tak pobijem je do posledních 5neni pochyb ze to ty curaci prinejhorsim udelaj, protoze ty nejbohstsi zkzrvysyni budou chtit mit jediny auta schopny provozu aby mohli obcas prejizdet zbytek zvracenyho obyvatalstva klidne a v pohodli, protoze nez dostatecnej pocet chuliganu vyvoli ktera odbiji, bude treba davno predtim(tedy zejtra💓) vybrat a zacvicit spec. Ob. Kom. Ktere nebudou známé obecně, natoz všeobecně jmenem dokud je samo uchranene obyvatelstvo samo nenazve lidovou prispevkovou organizaci. I hawe a dream of this…
        Tyjle smejdi dokážou udelat presne to, jak prozrazuje rec těla. Za mně je reseni upgrade doby hraničních, a pohranicnich pásem s jinými duvody a postupy. Ted navic ten ckovid se k tomu dal vyuzit, mohli sme bejt prvni kdo rek, koho nemame v seznamu hostů, bez doložení zvlášťn. Povoleni od jejich zeme k přestupu, Neprojdou. Odhlasil bych ty paka co tam stejne akorad drzej hubu kdyz maj mluvit a vobracene. Je mi uplne fuk jak to komu prijde mně sejri timhle smerem. Tkze kdyby byl ministr vnitra automechanik jako já…

    • Ráda bych si udělala řádnou technickou. Ve šrotu nejezdím, ale díky covidu jsem přišla o práci a momentálně nemám nazbyt ani těch blbých 1600 na TK. Takže ano já si ráda odložím STK….ne každý má štěstí, že je sám a může pracovat z domu. Já mám dvě děti a už konečně mám jinou práci, takže zas bude ok

  3. Pracoval jsem 3 mesice v Dominikanske Republice. Tak takova svinstva, jako jsou buz*rantske TK vubec nejsou a jak to tam jezdi!

    Ja osobne si u svych aut velmi rad prodlouzim provoz o 10 mesicu (tj skoro rok!)!

    Jak nekde uslysim, ze auto neni ZPUSOBILE pro provoz na pozemnich komunikacich jen proto, ze mu chybi jakysi papirek, coz neni nic jineho nez kriplovska lobby mnoha zainteresovanych zlatokopeckych organizaci, chyta me bes!

    Takze za me konecne neco dobreho.

  4. STK nemá nic společného s technickým stavem vozu. Většinu aut k nim vozí servisy, takže skoro každé vozidlo projde. Servis, STK i stát si vydělají a zákazník za ono výpalné může jezdit. Ještě horší je situace s měřením emisí. Ty bych hned zrušil. Ať je měří policie s vyškoleným technikem při kontrole na silnici. Prohlídka by se mohla monitorovat, aby se zamezilo podvodům. A časem by se mohla dělat na silnici takto dělat i STK. V zahraničí už mobilní STK existují. Dal bych lidem svobodu, ať nemusí jezdit na prohlídky, ale nezbavil je odpovědnosti. Sám si auto udržuji ve způsobilém stavu a co neumím, zaplatím si servis.

  5. V dnešní době je potřeba dělat STK i silnice na kterých auta jezdí a díky jejím stavu provozní způsobilost ztrácí 😭

Přidat komentář