Škoda Auto představuje svůj třetí model vyvinutý pro indický trh. Kylaq je kompaktní, necelé čtyři metry dlouhé SUV, které ztělesňuje hodnoty značky a vychází vstříc potřebám indických zákazníků.
Kylaq pomůže oslovit nové zákazníky v segmentu vozů s délkou do čtyř metrů. Auta této velikosti v současnosti tvoří více než polovinu prodejů v Indii. Novinka je ukázkou demokratizace evropské techniky pro indické zákazníky v této kategorii.
Kompaktní SUV se stává vstupním modelem v rodině vozů značky Škoda a kromě více než konkurenceschopné ceny bude lákat i moderní technikou. Navazuje na úspěch modelů Slavia a Kushaq, elegantního sedanu a SUV vyvinutých přesně podle požadavků indických zákazníků.
Intenzivní testy a dohled AI
Kylaq byl v Indii vyvíjen a přímo v místních podmínkách prošly prototypy intenzivním testováním. Vozy najely přes 800 000 kilometrů po všech druzích indických cest a v nadmořských výškách až do 3 000 metrů nad mořem. Kylaq prošel testy v teplotách od –10 do +85 °C a součástí vývoje byly i intenzivní klimatické zkoušky, které prověřily například trvanlivost všech plastových dílů vozu, kvalitu zpracování i odolnost vozu v intenzivních deštích.
Kylaq se chlubí například špičkovým slícováním dílů karoserie, které zlepšuje celkovou odolnost auta vůči drsným monzunovým dešťům. Na kvalitu výroby dohlédnou špičkové technologie, včetně kamerových systémů s využitím AI.
Bezpečnost především
První kompaktní SUV značky Škoda pro indický trh stojí na platformě MQB-A0-IN použité už u větších modelů Kushaq a Slavia. Platforma je vysoce lokalizovaná i z hlediska dodávek komponent, celých 95 % dílů tak pochází přímo z Indie. Díky použité platformě nabízí 3 995 mm dlouhý Kylaq s rozvorem 2 566 mm pocit většího vozu. Škoda k tomu přidává své tradičně skvělé využití obestavěného prostoru a řadu Simply Clever prvků.
Kylaq přiváží na svou třídu i nebývale vyspělou výbavu. Už standardní provedení má 25 aktivních i pasivních bezpečnostních prvků a funkcí, špičková varianta modelu pak dokonce přes 30 bezpečnostních prvků. V jejich čele je v daném segmentu nadstandardní konstrukce s pevnostní strukturou ze zatepla tvářené oceli.
Pohodlí na palubě
Bohatá je ale i technická a komfortní výbava. Kylaq tak může mít třeba v šesti osách elektricky seřiditelná sedadla řidiče a spolujezdce s odvětráváním, samozřejmostí je výkonná a v indických podmínkách důkladně testovaná klimatizace a moderní infotainment s dotykovým displejem a podporou bezdrátových technologií Apple CarPlay a Android Auto.
I když jde o nejmenší indický model značky Škoda, přináší Kylaq do daného segmentu sebevědomý a silný vzhled, který je založen na novém designovém jazyku Modern Solid. Design vyvolávající pocity solidnosti a mohutnosti má i praktické důsledky: světlá výška vozu 189 mm usnadňuje jízdu i po těch nejdrsnějších indických cestách.
„V designu modelu Kylaq jsme zachovali a nově interpretovali klíčové designové prvky značky Škoda a zkombinovali je s novými nápady a vizuálními akcenty. Kylaq nese prvky našeho nového designového jazyka Modern Solid a předznamenává designérskou éru u auta, které pro nás v Indii znamená skutečnou Novou éru. Modern Solid je synonymem solidnosti, funkčnosti a autenticity a zároveň přináší pocit bezpečí a síly. Škoda Kylaq se svými výraznými tvary, minimalistickým a čistým vzhledem a funkčními prvky, jako je vysoká světlá výška, je dokonalým ztělesněním našeho nového designového přístupu k zákazníkům v Indii,“ říká šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani.
Kylaqu nechybí ani odpovídající pohonná jednotka. Prověřený agregát 1,0 TSI dává výkon 85 kW a točivý moment 178 Nm, spojen může být se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
To snad není možné, Škoda České auto a pro nás Čechy se nebude vyrábět,,,vecina znas má starší auto,,stáří 20 let ,15let.protoze nemá na nove auto Škoda za 500-700 tisíc. Rádi bychom si koupili nové taky za 230tisic ,,by jsme si klidně vzali třeba i u půjčku abychom měli nové pěkně auto..Proč pro Indie za tyto ceny a pro nás nic,nejde..Vláda a úřady chtějí abychom měli stáří našich auto cca 10let.,,takhle to nikdo znáš mít nebude,budou to mít Indie …Proč,proč…to nejde..