Přes půl světa s novou generací vozu Mazda3

Autor: Pavel Srp - 22. 7. 2013


Mazda byla vždy vyhlášená spolehlivostí a robustností svých produktů. Ani nová Mazda3 nepředstavuje výjimku. Na důkaz její odolnosti Mazda vyslala osm vozů na velmi neobvyklou testovací jízdu – 15 000 km z hirošimské továrny na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem po vlastní ose.

Účastníci výpravy s oficiálním názvem „Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013“ překročí devět časových pásem a procestují Rusko, Bělorusko i Polsko. Do Frankfurtu dorazí 7. září, v den zahájení autosalonu. Průběh výpravy lze sledovat na webu www.mazdaroute3.eu, kde budou postupně přibývat fotografie a videa z cesty.

Je to již potřetí, kdy se vozy Mazda vydávají na tak extrémní testovací jízdu. V roce 1977 jeli z Japonska do Frankfurtu němečtí reportéři s dvojicí hatchbacků Mazda 323. Expedice byla úspěšně zopakována ještě v roce 1990, tentokrát se čtyřmi vozy Mazda 626. A nyní v jejich šlépějích vyrazí nejmodernější kompaktní model značky Mazda.

Japonské moře překonají vozy na lodi. Po vylodění ve Vladivostoku, který je největším ruským přístavem v Pacifiku, začátkem srpna bude mít výprava před sebou sedm etap o průměrné délce 2 100 km. Každá z nich zabere tři až šest dní. Novináři, bloggeři a příznivci značky Mazda z různých koutů světa tak budou mít dostatek příležitostí poznat novou Mazdu3 v nejrůznějších podmínkách – a navíc se po cestě seznámit s místní kulturou a zvyky.

Všechny vozy Mazda3, které se cesty zúčastní, mají pod kapotou zážehový motor SKYACTIV-G 88 kW s hladkou a přesnou manuální převodovkou SKYACTIV-MT.

Příjezdem do Frankfurtu akce neskončí. Pro návštěvníky autosalonu budou na speciální venkovní výstavní ploše připraveny nejrůznější aktivity.

Nová Mazda3 vznikla s cílem překonat všechna očekávání. Je navržená v úchvatném stylu „KODO – Duše pohybu“, využívá vyspělých technologií SKYACTIV a má zcela nově navržený interiér. V souladu s tradicemi značky se vyznačuje skvělými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a kvalitním zpracováním. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi třemi zážehovými motory SKYACTIV-G a vznětovým SKYACTIV-D. Všechny pohonné jednotky ovšem nabízejí vynikající kombinaci dynamiky a hospodárnosti. Nová Mazda3 nemá za cíl nic menšího než být jedním z nejlepších modelů v evropské nižší střední třídě.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru