cyklista-nehoda

Pražští řidiči si musí dávat pozor na cyklistu, který nerespektuje zákony. Chlubí se tím na sociálních sítích

Autor: Anina Russová - Zdroj: Zákon o provozu na pozemních komunikacích - Ilustrační foto: Škoda - 19. 5. 2023


Je bez výhrad samozřejmé, že cyklisté jsou součástí provozu stejně, jako chodci či řidiči. Často se ale bohužel stává, že jakkoliv musí dodržovat předpisy a pravidla provozu, ignorují to. A bohužel se začínají objevovat tací, kteří jsou v důsledku té ignorace velmi nebezpeční jak sobě, tak okolí.

Jedním z nich je i nechvalně známý cykloaktivista, který na sociálních sítích vystupuje pod jménem .Sergio Almeida. Už jsme vás o něm jednou informovali, bylo to v době, kdy se rozhodl, že si na magistrálu nakreslí svůj vlastní pruh vyhrazený pro cyklisty. Dotyčný je dlouhodobě nespokojen se stavem cyklistické infrastruktury v hlavním městě, s tím, jak se řidiči k cyklistům chovají, ale nakonec i s přístupem magistrátů k cyklistům. Nespokojený je tak nějak celkově se vším. A je rozhodnutý to vše změnit. A to klidně s použitím ne úplně standardních postupů. Často ve svých tweetech mluví o násilném převzetí silnic a vyzývá k tomu i další.

Tento cyklista velmi často sdílí své zážitky z cest. A jedno z posledních videí ukázalo, že by si na něj řidiči měli dát velký pozor. Cyklista totiž zcela ignoruje zákon o provozu na pozemních komunikacích, který říká: „Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici.“ Dotyčný ale běžně kličkuje mezi auty v kolonách, a to i v místech, kde je více jízdních pruhů. Najíždí přitom do opravdu malých míst mezi auty. Z videa je patrné, že by stačilo málo a došlo by nehodě.

Dá se namítat, že prakticky dělá to samé, co motorkáři. Nicméně i ti mají kličkování mezi auty v kolonách zákonem zakázáno. Ovšem v jejich případě je motorka slyšet, řidiči o ni často ví, a ještě ji uhnou. O cyklistovi nikdo neví, bývají špatně vidět a nejsou slyšet. Zmínit ale musíme to, že na videu úplně chybí vytvořená bezpečnostní ulička. Nicméně tu nesmí využít ani cyklisté.

Štítky: , , , , , , , ,

61 názorů na “Pražští řidiči si musí dávat pozor na cyklistu, který nerespektuje zákony. Chlubí se tím na sociálních sítích”

  1. Jeho jízda je z hlediska dopravních předpisů zcela v pořádku. Drží se při pravé straně jízdních pruhů, kterými jede.

  2. Máte pravdu. Je jen třeba poděkovat bývalým „vládcům“ Prahy, kteří v sedmdesátých létech centrum „obohatili“ a magistrálu, protože měli za to, že to bude levnější, než nějaký obchvat. A nemyslete si, že nějaký řidič je nadšen, když popojíždí kolem Hlavního nádraží ve špičce, když by se jinak mohl do cíle dostat daleko rychleji a pohodlněji po okruhu. Jezdím pravidelně od Čáslavi do Kladna. Kdyby byly další části okruhu, tak bych Prahu zcela míjela a nebylo by třeba zahušťovat provoz hlavního města. To si mám tedy s rodinou jen dopisovat, aby byli zelení zoufalci spokojeni. Auto je pro mne důležité, velmi špatně chodím, poraďte mi tedy, jak na to s ekologií?

  3. Není co řešit.
    Z přejíždění z pruhu do pruhu neukazuje směr odbočení.
    Přez papuli a bude pokoj.

  4. Martin Poláček

    :-)))
    Denně jezdím autem a potkávám na silnici desítky řidičů, kteří zcela ignorují pravidla silničního provozu i zdravého rozumu. A když totéž dělá jeden cyklista, tak si hned vyslouží článek. Boží!!!

    1. Je to pouze o tom, ze kdyz udela mysku osobaku, je pravdepodobne, ze zastavi. Jenze udela to same pred nakladakem, nedej boze kamionem a bude z nej krvavy flek. No a pochopitelně, muze za to ridic! Navic nemluve o psychycke ujme ze jste treba zabil cloveka a nemuzete za to🙄

  5. Cyklisty jednoduše srážet ze silnice nemaj tam co dělat Ubožáci ať si jezdí někde v lese nebo na poli tam patří.zmr….

  6. Silnice pro motorova vozidla to je az od michelske vodarenske veze smer na D1 . Mete tam i znacku .

    Jinak je to strasnej k

  7. Mě osobně nevadí . Všude se nejde nějaký blb, řidič , kolista ,chodec. Každý den vidím prijíždět do Prahy stovky aut, kde sedí jenom řidič. Asi jsem je teď naštval, ale ti mi vadí nejvíce. Mělo by se vybudovat dostatek záchytných míst a omezit průjezd centrem. A bude po problému.
    A také pokutovat kolaře jezdící po chodníku a přes přechod. To je bezohledné.

      1. Jakože co není zakázáno je dovoleno? Ale neboj, je to zákonem zakázáno…konkrétně v §2, písm. dd) z.č. 361/2000. Takže až budeš chtít příště rádoby moudře mudrovat, tak si nejdříve ověř, jestli ze sebe nebudeš dělat veřejně blbce….

      2. Cyklista není chodec. Přechod pro chodce je určen pro chodce. Cyklista se chodcem stává jen a pouze v případě, když sesedne z kola. V opačném případě by nedávaly smysl přejezdy pro cyklisty.

        1. Výjimkou jsou přechody značené zebrou a po stranách bílými čtverci. Ty jsou i pro cyklisty. Ale platí pravidla jako pro chodce.

          1. To máš sice pravdu ale v případě že cyklista po přechodu jede na kole nemá přednost před projíždějícími auty

      3. Navzdory obecně vžité představě pravidla provozu na pozemních komunikacích jízdu na kole po přechodu pro chodce nezakazují. Stejně tak v nich není stanovena ani povinnost z kola sesednout a přes přechod ho vést. Cyklisté tedy obecně mohou po přechodu přejíždět – výjimku představuje pouze situace, kdy je jízda po přechodu výslovně zakázaná příkazovou značkou Cyklisto, sesedni z kola umístěnou před přechodem.

        1. Ale je to zakázáno, odkaz na paragrafový znění je o pár postů výš. Na vyznačený PŘECHOD pro chodce smí člověk vstoupit pouze, pokud JDE = cyklopýčista na něm může svůj silostroj pouze vést = musí vedle něj jít pěšky. V každém jiném případě porušuje zákon 361/2000Sb a jeho pozdější novelizace.

      4. No ono je v zákoně napsáno, že ty pruhy namalované na vozovce se jmenují „přechod pro Chodce“ a to snad stačí ne?

      5. § 23 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. ( Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci )
        Tudiz jako cyklista mate dle teto vyhlasky davat prednost autum apod. vy jako cyklista, protoze se chystate vjet na pozemni komunikaci z mista mimo pozemni komunikaci. Cili to znamena ze ne nemusite sesedat, ale mne jako ridici zakon neudava povinnost poustet cyklistu, ktery se chysta prejet na kole prechod. Takze kdyz si sesednete z kola stava se z vas chodec, kteremu ja musim umoznit pruchod pres prechod. Takze ano vy nemusite sesedat z kola pri prejizdeni prechodu, ale v pripade vzniku nehody jste vynik vy jako cyklista ne ridic, protoze jste mu nedal prednost v jizde. Plus nemluve o tom ze ridic vozidla bude mit maximalne promackle plechy,ale pro vas jako cyklistu to muze byt krapet neprijemnejsi. Stestne cesty vsem a hezky den.

  8. No, že tu bude nablito jsme asi čekali. Nejvíc mě baví, jak se lidé co nedodržují předpisy, max rychlost dodržují jen na kamerách atp. ohání najednou předpisy a zákony. Každý cyklista znamená menší kolonu a další volné parkovací místo. Takže ať jich jezdí čím dál víc a já mám plynulou cestu do práce. Taky v autě nedodržuju všechny předpisy, někdy to ani nejde, protože když jedu 70 na 50tce tak mám často na kufru kamion. A kdybych mohl, tak kolonu projíždím kudy to jde.

    1. jj … je to pravda, cykliste kolikrat prekracuji rychlost. Meli by se doladit zakony v jakem stavu smi kolo na silnice, svitit jako ostatni, povinnou vybavu vcetne lekarnicky a pod.

      Nedavno jsem slysel o pripadu kdy ciklista zpusobil dopravni nehodu, nebyl samozrejme pojisten, nemel zrizenou asistenci pro odtah kola a takovych pripadu je vice. To same se jedna o elektricke skutry prevlecene za elektricke kolobezky. Co se pohybuje na kolech po vozovce ma byti vozidlo.

  9. Myslím, že toho až tak moc neriskuje. V tom provozu jaký tam panoval ho nikdo předjet nemůže, když nikdo nejede 😁 on je docela vyhrocený ale co má obyčejný cyklista v Praze dělat? Jezdí na kole aby netrčel v nekonečných zacpách a má v nich trčet s auty i na tom kole? To je přece blbost, jen ať jede a zmizne jsem potřebuje, jeho věc. Každý takový cyklista rovná se minus auto, čím dřív budou mít vlastní cyklostezky, tím líp

  10. Pokud je na silnici dostatek místa. Pokud vím, my automobilisté musíme dodržet odstup minimálně 1,5 metru. Tzn, pokud nebude cyklista při předjíždění dodržovat 1,5 metru ode mě, bude zablokován. Ať si říká kdo chce co chce. A pokud ještě bude něco pyskovat, dostane trubku, stěrače a pekelnou brzdu. A jelikož mám velké auto, hurá zuby venku :) Sám jezdím na kole, z 90% sice v terénu, ale. Když
    už jsem na silnici, tak na červené stojím, jezdím u kraje vozovky abych co nejméně omezoval řidiče aut a tak dále a tam dále. Je to jednoduché. Slušný cyklista je dobrý cyklista. A prase prasetem zůstane.

    1. Nepřijde vám neslušné a hloupé blokovat a šikanovat někoho, kdo třeba ten zákon o 1.5m dokonce ani nechtěl a nepodporoval? To máte nějaké trauma z toho, že někdo může jet, když vy musíte stát v zácpě?

      1. V připravovaném zákoně o provozu na komunikacích má být toto pravidlo zrušeno, resp. upraveno.

      2. Takže vlastně když vám teď půjdu vyrazit zuby tak je to v pořádku protože jsem proti zákonu který mě omezuje vám je vyrazit ?
        Jste očividně moc inteligentní člověk když si ohybate zákon jak se vám zalíbí

  11. Jedna věc je, že riskuje svoje zdraví. Ovšem pokud by tenhle vyšinutý aktivista náhodou spadl pod kola auta, tak řidič, jinak slušný člověk se tím bude trápit po celý zbytek života.
    Takže vy, kdo máte provoz na starosti, prosím, pokutujte takové magory a „revolucionáře“ tvrdě, aby je přešla touha být vidět na internetu..

  12. Pokud tedy mají cyklistické dodržovat pravidla pak nechápu proč jim úřady dovolují jízdu v protisměru v jednosměrné ulici vždyť to je i proti zdravému rozumu!! Jen ať si to objedou jako všichni ostatní účastníci provozu!!

    1. Úřady dovolují jízdu ve vybraných jednosměrkách (bohužel docela málokdy), například tam, kde došlo ke zjednosměrnění protože chtěli zabránit tranzitnímu provozu IAD („objížděčům zácpy“), což s cyklisty nemá nic společného a proto mohou nadále jezdit normálně obousměrně (příklad, různé oblasti na Praze 4), nebo tam, kde na ulici udělali parkování / z obou stran / šikmé, čímž šířka klesla tak, že se tam dvě auta proti sobě nevyhnou, ale auto a cyklista ano. Vaše uvažování trochu připomíná „když mi chcípla koza, tak ať sousedovi chcípne taky!“.

      1. No to by se dalo polemizovat.
        Ciklista je účastník silničního provozu a jako takový musí dodržovat jeho pravidla. Pokud je povinný respektovat červenou, stopku atd. Tak nevidím důvod proč by neměl povinnost respektovat jednosměrný provoz..

        1. Ale vždyť on má povinnost respektovat jednosměrný provoz – tam kde je jednosměrný provoz i pro cyklisty.

          Stejně jako někde je například zákaz vjezdu náklaďákům/autobusům – a také si nestěžujete, proč tam můžou auta.

          1. Proste by PCR mela konat a take zverejnovat statistiky kontrol cyklistu … vcetne ulozenych pokut.

  13. Jsem sám cyklista, ale tak riskovat svoje zdraví, to se jen tak nevidí. Nemůžeme se proto divit, že nás řidiči nenávidí. Na druhou stranu je mnoho řidičů, kteří nám dělají vyloženě naschvály. Okamžitě člověk pozná řidiče, který jezdí také na kole. Chová se úplně jinak, předvídá a je ohleduplný. Roman

  14. Jednou ho někdo přejete a bude pokoj.Čím to je,že tahle úchylná doba generuje čím dál tím více podobných blbců?

    1. Přesně. Je to vina novinářů, že jim dávají prostor. Ať táhne odkud přišel, když se mu u nás nelíbí…

  15. Cyklista může předjet vozidla stojící nebo pomalu jedoucí stejným směrem, a to z pravé strany po okraji vozovky nebo po krajnici, pokud je na vozovce dostatek místa. Předjíždět je možné i z levé strany, a to v případě, že je mezi souběžnými pruhy více místa než vpravo.
    Váš “článek” je zcela mimo.

    1. Zákon č 361/200
      § 57
      4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.

      1. Ne, nejedná se o silnici pro motorová vozidla. Nechápu, kde se tohle pořád bere (už se mi dokonce stalo, že mi to někdo na magistrále „vysvětloval“ z okýnka) – že si lidi úplně vyhalucinují značku, která tam není. Měl jsem hypotézu, že si to spletou se značkou „rozmrazovací postřik“, která taky obsahuje obrázek auta, ale ta má úplně jiné barvy, text a poměr stran. Osvětlíte mi prosím, jak jste došel k chybnému závěru, že je magistrála od Pankráce po Holešovice silnice pro motorová vozidla? Opravdu by mě to zajímalo (bez ironie).

      2. Mimochodem všimněte si, že se na magistrále ve značných úsecích legálně parkuje (např. v podstatě celou dobu od Pankráce po IP Pavlova, samozřejmě vyjma most). Cožpak to se na silnici pro motorová vozidla může?

  16. No co, v autě mám kameru a jestli by mi vjel před auto když bych se rozjížděl, tak by na kolo dlouho nesedl…

    1. Přesně tak, čekám kdy na něj narazím a bez milosti ho sejmu jestli mi tam vletí. Potom se mu vysměju, ukážu kameru za sklem a odjedu.

      1. Jako že byste někoho srazil a následně ujel od dopravní nehody? K tomu vlastnictví kamery opravňuje? Dobré vědět. (btw. on má taky kameru, myslím že dokonce i vzadu, takže hrozí, že na jeho záznamu bude vidět řidiči do obličeje, takže půjde dokonce zjistit, kdo řídil a tedy ujel)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru