Řada organizací a spolků není spokojena s tím, jak vypadá současná pražská magistrála. Jedním takovým spolkem je AutoMat, který se rozhodl, že s tím něco udělá. Jako velký problém vidí hlavně množství dopravy, ale i diskriminační nastavení semaforů nebo nepříjemné prostředí pro chodce a cyklisty.
AutoMat proto před několika málo dny pořádal u magistrály happening, kde kolemjdoucí, ale i projíždějící přesvědčoval o tom, jaké změny jsou potřeba a proč. „Happeningem chceme upozornit na petici, kterou náš spolek inicioval, která má zajistit větší povědomí pražských občanů a do jisté míry zajistit tlak na politiky ve věci rozhodování, jak bude vypadat magistrála v této části města,“ řekl ČTK ředitel AutoMatu Martin Šotola. Plánovaná rekonstrukce podle Šotoly vychází z různých plánů a studií. „Byli bychom rádi, kdyby byly dodrženy v co největší míře ty části plánů, které zajišťují průchodnost pěším a sníží dopad emisní nebo hluku od automobilové dopravy,“ uvedl.
Není to ale jen množství automobilové dopravy, co spolku vadí. Problémem je například i diskriminačně nastavený semafor, respektive jeho intervaly, na přechodu přes Sokolovskou ulici. Pro chodce je nastaven interval pouhých devět sekund, což podle AutoMatu jen ilustruje problém a nepoměr mezi prostorem pro auta a chodce či kola. Auta totiž mají na průjezd semaforem asi 30 sekund, což není vzhledem k množství lidí, kteří přechod využívají, úplně fér.
Aby ale spolek mohl své návrhy předložit městu, je potřeba, aby petici za zklidnění a změnu magistrály podepsal dostatek lidí. AutoMat by byl rád za alespoň 1000 až 1500 podpisů, protože pak by Rada hlavního města musela petici vzít na vědomí. Před pár dny ale bylo podpisů jen asi 750 a vzhledem k tomu, že spolek podpisy velmi aktivně shání i nadále, cíle zatím nedosáhl. Šotola ČTK také řekl, že reakce kolemjdoucích jsou spíše souhlasné s postojem spolku, a to zejména od lidí, kteří přes magistrálu chodí pravidelně.
„Byli bychom rádi, kdyby byly dodrženy v co největší míře ty části plánů, které zajišťují průchodnost pěším“
No jasně, pěší musí za každou cenu křižovat silnici přímo po silnici, k čemu podchody např. u muzea a u hlaváku, že?
Opravdu je problém s přechodem přes ulici Sokolovskou? Spíše to bude ulice Sokolská od spolku Sokol. V Praze je asi 40% dopravy (aut v ulicích) zbytných, tedy lze za stejný čas realizovat pomocí MHD. A nejedná se o řemeslníky s materiálem, ale převážně jde o pohodlnost. Pak jsou to tisíce různých kurýrů doručujících hranolky a pizzu, aby se někdo nemusel zvednout a těch pár kroků udělat sám. Na jednu stranu je to asi ok a když na to mají, tak proč ne, na druhou stranu tím pak trpí ostatní lidé, kteří jedou MHD nebo bydlí v centru. Asi jediné rozumné je urychleně dostavět vnitřní okruh a ježdění v centru zpoplatnit a za vybrané peníze ještě více posílit MHD. Ale také se starat o kvalitu přepravy, takže nekompromisně vykazovat a trestat různé asociály, kteří se v MHD chovají hůře než opice nebo smradem zamoří celý vůz.
To by mě tak zajímalo, kdy konečně přijde taky na nějaký práva a bezpečnost automobilistů. Až donedávna jsem měl za to, že silnice jsou pro auta. Ale jak vidno, každej kdo má díru do pr…. a udělá ze sebe nějakej spolek , tam může do čehokoliv kecat!