https://auto-mania.cz/prazane-chteji-lepsi-podminky-pro-zivot-v-hlavnim-meste-nejvice-je-trapi-dopravni-kolony-malo-parkovacich-mist-a-nedostupnost-bydleni/

Praha přiznala obavy kvůli rekonstrukci Barrandovského mostu. Kolony budou delší, a i na místech, kde jindy ne

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: TSK Praha - 11. 5. 2022


Už 16. května bude zahájena velká a dlouhá rekonstrukce Barrandovského mostu. Přípravné práce už byly dokončeny, především na přejezdech pro provizorní dopravní režim. 14. května se pak řidiči začnou setkávat s pracovníky TSK Praha, kteří začnou most a jeho okolí osazovat dopravním značením.

TSK chystané opravy označuje jako rekonstrukci století. „Praha se budí do náročných dopravních časů. Z modelů víme, že kolon bude více. Budou trvat déle. Budou jinde, než kde bychom je na první dobrou čekali. Bude přetížené centrum a další oblasti města – Praha 4, 5 nebo 12. Budou větší regulace tunelů,“ napsalo TSK Praha.

A varování přidal i náměstek primátora Adam Scheinherr, který řekl: „Mějme na paměti, že Barranďák bez velké opravy poctivě slouží skoro 40 let. Teď přišla řada na nás, abychom zatnuli zuby. Nebude to jednoduché, ale jsme všichni na jedné lodi. Oprava je nevyhnutelná. Nechceme v Praze druhou Trojskou lávku nebo most v Janově, které oba byly podobné konstrukce. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží po hromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je velmi vážná a nemůžeme před ní zavírat oči.“

Oprava Barrandovského mostu zasáhne provoz v tunelu Blanka. Rychlost v něm bude kvůli rekonstrukci průběžně snižována

Praha silnice připravila

Aby byly dopady rekonstrukce pokud možno co nejmenší, proběhla řada úprav stávajících silnic. „Před samotnou rekonstrukcí jsme přistavěli odbočovací pruh v místě sjezdu na Modřanskou ve směru na Braní pro pohodlnější a přehlednější odbočování. Není to jen o tom dostat se na most a přejet přes řeku. Špunty na sjezdech ovlivňují dopravu v celé jeho délce. Našli jsme slabé místo a zbavili se ho,“ napsalo TSK Praha.

Krom toho byla také otevřena mimoúrovňová křižovatka v Písnici. Už od stavby Pražského okruhu byl zavřený nájezd mezi Písnicí a Dolními Břežany. Kvůli tomu lidé z Prahy 4 a 12 často jedou raději přes Jižní spojku a Barrandovský most místo toho, aby pohodlně najeli na Pražský okruh směrem na západ. Proto TSK vyjednalo otevření této křižovatky, aby ulevilo dopravě na mostě, jak to jen jde. Povede to k odlehčení objízdných tras a doprava se lépe rozplyne.

Vratná rampa u Lihovaru

V první etapě rekonstrukce Barrandovského mostu bude uzavřená rampa ze Strakonické na most. Kvůli tomu do začátku oprav chce TSK otevřít vratnou rampu u Lihovaru, aby se řidiči jedoucí z jihu města po Strakonické dostali na druhý břeh. Není to oficiální objízdná trasa, ale počítá se s tím, že doprava se rozprostře po městě.

Rozšířená Strakonická

„Rozsáhlou stavbu na rozšíření Strakonické včetně 1,7 km dlouhé opěrné stěny se nám podařilo zkrátit o dva měsíce. Do začátku rekonstrukce Barrandovského mostu budou mít řidiči dva plnohodnotné pruhy s novým povrchem a lidé v MHD nebudou muset čekat v případných kolonách díky novému buspruhu,“ popsalo TSK.

Kapacitnější Most Závodu míru a opravená Komořanská

Most Závodu míru nebude oficiální objízdná trasa, ale dá se čekat, že přes něj budou lidé jezdit. Proto na něm byly přestavěny tři křižovatky na jeho dvou předpolích. Jsou teď kapacitnější a provoz bude výrazně plynulejší. Vedle úprav v předpolích Mostu Závodu míru prošla změnou také Komořanská. Tam byla zrekonstruována opěrná zeď a zpevněn nestabilní povrch kolem silnic. 

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru