Test ojetiny Mercedes-Benz CLS 55 AMG (2005)

Povinné ručení limitované nájezdem se řadě řidičů vyplatí. Pokud však nedoložíte kilometry, vyjde vás naopak opravdu draho

Autor: Anina Russová - Zdroj: Allianz, Pillow - Foto: Pavel Srp - 12. 2. 2024


Ušetřit na povinném ručení chce asi každý motorista. Jednou z cest je uzavřít pojistku limitovanou nájezdem kilometrů. Tuto službu nabízí jen pár pojišťoven a je dobré si důkladně přečíst a dodržovat podmínky takové pojistky. Jinak se může hodně prodražit.

S povinným ručením stanoveným dle nájezdu kilometrů přišla v roce 2009 pojišťovna Uniqua. Před pár lety se k ní přidala Pillow a Allianz. Ovšem první jmenovaná pojišťovna k tomu používá sledovací zařízení, takže se dnes budeme věnovat zbylým dvěma. Pillow i Allianz mají postup v případě povinného ručení, které je limitováno nájezdem kilometrů, jako jednu z podmínek pravidelné doložení najetých kilometrů. Zpravidla stačí vyfotit „budíky“ s najetými kilometry a fotografii nahrát do systému pojišťovny. Pokud vás teď napadlo, že by se přece dala nahrát i fotka pořízená kdykoliv dřív, nedělejte to. Pojišťovny mají systémy schopné rozpoznat meta data fotky a na tento podvod by mohly přijít.

Řada z nás ale má plnou hlavu různých povinností a starostí, a tak se může stát, že na odeslání kontrolní fotky, většinou v době výročí pojištění, prostě můžete zapomenout. Anebo jim přestane počítadlo kilometrů nebo celá palubní deska fungovat. Pak ale přichází problémy.

Majitelé aut si oblíbili povinné ručení podle nájezdu kilometrů. Počet pojistných smluv roste

Několik upozornění předem, pak plná platba

Obě pojišťovny se shodují na tom, že klienty na odeslání fotky včas upozorňují. A to hned několikrát. „Podmínkou vyhodnocení skutečného nájezdu za každý uplynulý rok – a stanovení odpovídajícího pojistného na další rok – je doložení fotografie tachometru se stavem kilometrů, ke které vyzýváme tři měsíce před výročím,“ popsala nám tisková mluvčí pojišťovny Allianz Marie Petrovová. A obdobně to má i Pillow. Martin Procházka z této pojišťovny nám řekl: „Klienty vyzveme 14 dní před výročím k dodání stavu kilometrů a pak ještě několikrát.“

Může se ale stát, že i přes několikeré upozornění pojistitel stav počítadla kilometrů nedodá. Pak se ale musí připravit na to, že to nebude levné. Pojišťovny pak totiž vždy místo sníženého pojistného za malý nájezd napaří klientovi plnou cenu. A to i zpětně!

„Pokud podmínka doložení stavu tachometru k poslednímu výročí splněna nebyla, je ve výročním předpise doúčtován nedoplatek za předešlé období,“ popsala Marie Petrovová. A Martin Procházka z Pillow nám řekl vlastně to stejné: „Pokud klient nezašle před výročím stav odometru, proběhne vyúčtování dle maximálního nájezdu, to je u osobních aut 25 000 km za rok. Prosíme, zasílejte nám stav tachometru včas. Přestože tolerujeme zpoždění až 14 dní a v závažných situacích (například dlouhodobý pobyt v nemocnici) vždy postupujeme individuálně, v neodůvodněných případech máme právo při vyúčtování vycházet z nejvyššího možného nájezdu (maximum), a to i zpětně.“

To zjednodušeně znamená, že například z 2500 Kč za rok se rázem může stát i šest tisíc nebo i víc. A nebude žádné odvolání, protože povinnost zaslání kontrolní fotografie mají obě pojišťovny ve všeobecných obchodních podmínkách.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění



TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru