Porsche Formule E

Potvrzeno: Porsche opravdu vstupuje do závodů Formule E

Autor: Tisková zpráva - 14. 4. 2018


Mezinárodní automobilová federace FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) přijala v úterý 10. dubna 2018 přihlášku společnosti Porsche k účasti ve Formuli E v roli výrobce. To znamená, že tovární tým z Weissachu může pokračovat ve vývoji vlastního elektrického poháněcího ústrojí, které bude homologováno v roce 2019. Společnost Porsche na konci července 2017 oznámila, že plánuje vstoupit koncem roku 2019 do šesté sezony globálního seriálu závodů elektricky poháněných monopostů.

„FIA a Alejandro Agag odvedli v uplynulých několika letech fantastickou práci,“ říká Fritz Enzinger, který jako člen představenstva společnosti Porsche nese odpovědnost za program Formule E. „Díky tomuto vývoji budeme moci poměřovat síly na závodních okruzích s největšími výrobci automobilů na světě.“

Fritz Enzinger, víceprezident LMP1
Fritz Enzinger, víceprezident LMP1

Stejně jako v případě úspěšného projektu prototypu 919 Hybrid pro Le Mans bude mít technický vývoj a realizaci programu Formule E na starosti Andreas Seidl. „Možnosti a výkonové parametry elektricky poháněných vozů jsou již delší dobu hlavním tématem ve společnosti Porsche,“ zdůrazňuje Seidl. „Čím hlubší poznatky naši inženýři v této oblasti získávají, tím více fascinující jsou řešení, s nimiž přicházejí. Nemůžeme se už dočkat, až budeme mít na začátku roku 2019 k dispozici naše první vozidlo, abychom v něm mohli testovat naše vlastní poháněcí ústrojí. Druhá generace závodního monopostu, kterou Formule E představila začátkem března v Ženevě, má velmi zdařilou konstrukci.“

Andreas Seidl, vedoucí týmu Porsche LMP Team
Andreas Seidl, vedoucí týmu Porsche LMP Team

Formule E poskytne chassis a akumulátory. Všechny ostatní komponenty poháněcího ústrojí jsou však z vlastního vývoje závodních týmů. Porsche tak může pracovat na specifických řešeních klíčových technologií, jako jsou elektromotory, invertory, elektronicky řízené brzdové soustavy, převodovky, diferenciály, hnací hřídele, skořepinové konstrukce skeletu, komponenty zavěšení zadní nápravy, chladicí soustavy a řídicí jednotky. Energetická hospodárnost poháněcího ústrojí hraje rozhodující roli nejen v závodech, jichž se účastní nejrenomovanější výrobci automobilů na světě, ale je také nejdůležitější ve vývoji elektromobilů pro silniční provoz.

Vstup značky Porsche do Formule E v roce 2019 proběhne současně s uvedením sériově vyráběné verze koncepční studie Mission E na trh. Toto vozidlo, první Porsche se zcela elektrickým pohonem, bude nejsportovněji zaměřeným a technicky nejvyspělejším automobilem ve své třídě. Porsche bude do konce roku 2022 investovat do elektrické mobility více než šest miliard eur.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru