V příštích dvou letech představí Dacia zásadní modely. Jedním z nich bude nová generace Dusteru, tím druhým ještě větší SUV s názvem Bigster. To má nabídnout až sedm sedadel a má jít o auto větší než Škoda Karoq.
Nový model Dacia Bigster bude auto, které se v hierarchii značky postaví na úplný vrchol, nad Duster, z nějž má ovšem vycházet. První koncept modelu Bigster představila Dacia už v roce 2021, sériové podoby bychom se měli dočkat v roce 2025. Informuje o tom britský magazín Auto Express.
Dacia se s novým Bigsterem chce etablovat v segmentu C, kde historicky nepůsobila. I kvůli tomu a kvůli použité technice a výbavě půjde o vůbec nejdražší model v historii rumunské značky, jehož cena může být i kolem milionu korun. Dokazuje to fakt, že Dacia už nechce být vnímaná jako ta značka s nejlevnějšími modely, ale naopak jako značka, která nabízí skvělý poměr cena/výkon.
I proto bude Bigster stát na současně používané podvozkové platformě CMF-B, kterou má i Sandero, Jogger a bude ji mít i nový Duster, který už automobilka pilně testuje. U modelů, které na této platformě stojí, ovšem není možnost pohonu všech kol, takže jsme se obávali toho, aby jej modely Duster, respektive Bigster dostaly. Podle fotografií prototypů maskovaného Dusteru to nicméně vypadá, že pohon všech kol bude, což potvrzuje i některé dřívější spekulace.
Bigster by měl být velkým autem, podle Auto Expressu by mělo na délku měřit kolem 4,6 metru, tedy jen o něco málo méně, než kolik měří Škoda Kodiaq. V interiéru slibuje Dacia dostatek prostoru a až sedm míst k sezení. Pod kapotou by měly být stejné motorizace, které se dnes nabízejí například pro Jogger, včetně verzí na LPG i chystaného hybridu. Auto by mělo sjíždět z pásů rumunské továrny Mioveni, kde se vyrábí i Duster, Logan a Sandero.