Pokud potřebujete pro řemeslníky – a nebo pro sebe – novou dodávku, protože nestíháte práci, máme pro vás velmi zajímavý tip. Vybírat můžete nakonec i ze dvou velikostí…

Ve Velké Británii jsou na prodej totiž dvě vážně rychlé dodávky. Jsou to Ford Connect, jehož vnitřnosti pocházejí původně z Fordu Focus RS, a nebo Ford Transit, kterému techniku dodal Cosworth.

Začněme u menšího Connectu. Ten dostal kompletní pohonné ústrojí z první generace Fordu Focus RS. Pod přední kapotou tak můžeme najít dvoulitrový řadový zážehový čtyřválec s přeplňováním vodou chlazeným turbodmychadlem Garrett GT25. Výkon dosahoval v sérii 158 kW/215 koní v 5500 otáčkách za minutu. Už sériový motor má navíc kované hliníkové písty, tvrzená ventilová sedla a nebo výfukové ventily plněné sodíkem pro lepší chlazení. Podle prodejce má několik dalších drobných úprav a výkon je kolem 230 koní.

Úpravám se neubránil ale ani zbytek auta a tak na něm lze najít například kompletní nerezový výfuk, upravený podvozek, originál kola z Focusu RS a nebo vylepšené brzdy Brembo. Přestavbu provedla společnost Chorley Street Garages.

Prodejce za auto chce 7500 liber, inzerát a další informace jsou ZDE.

Druhou možností je koupě většího Transita. Tento konkrétní vyměnil původní dýchavičný motor také za dvoulitr s turbodmychadlem, ovšem tentokrát Cosworth. Navíc nejde o sériový motor, ale je řádně upraven.

Tahle černá – tento lak dostala už v továrně z výroby – dodávka byla vyrobena v roce 1989. Koroze ji sice už prý trápí, ale jde zatím jen o maličké puchýřky v zadní části.

Motor se může pochlubit 375 koňmi, které jsou výsledkem výměny některých vnitřních částí motoru, ale také novým, větším turbodmychadlem, laděnými svody či vstřikováním dusíku do sání.

Úpravy jsou na více než jednu stránku popisu a prostudovat je lze v inzerátu ZDE. Majitel chce za auto 9500 liber.

Nejlepší na tom všem je, že ačkoliv jsou obě dodávky důkladně upravené, nákladový prostor vlastně stále může nový majitel naplnit nářadím nebo podobnými věcmi.

Přečtěte si také:  Ford Focus RS v současné generaci už nebude. Zabily ho přísné emisní normy

Co vy na to? Půjdete do toho?