porsche-macan-3

Porsche vyrobilo miliontý Macan. Koupil si ho 62letý podnikatel a vybral světle modrou barvu

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Porsche Lipsko - 18. 7. 2025


Pamatujete si ještě, jak mnozí předvídali Porsche mizerné prodeje a možná i úplný konec v souvislosti s rozšířením nabídky o SUV? Nejdřív přišel Cayenne, který dodnes zaznamenává prodejní rekordy, a po něm i menší Macan, který na tom je od začátku prodejů obdobně. Nevěříte? Tak pro doplnění, Porsche trvalo 54 let, aby vyrobilo a prodalo milion modelů 911, ale Macanu to trvalo pouhých 12 let.

Miliontý Macan byl vyroben samozřejmě v Lipsku, tedy v místě, kde se vyrábí už od roku 2013. Jen během fiskálního roku 2024 bylo z této továrny zákazníkům dodáno 82 795 vozidel. „Macan je neoddělitelně spjat s Lipskem,“ říká Gerd Rupp, předseda představenstva společnosti Porsche Leipzig GmbH. „Tento model představuje růst a změnu jako žádný jiný. Symbolizuje jak rozšíření závodu na plnohodnotnou továrnu mezi lety 2011 a 2013, tak i začátek vstupu závodu do éry elektromobility,“ dodal.

Jubilejní SUV si koupil 62letý podnikatel Stefan Schmidt z německého Kielu. Dle svých slov padla volba na tento model, protože kombinuje možnost každodenního použití a sportovní charakter. Rozhodl se pro světle modrou barvu Frozen Blue a vcelku bohatou výbavu. Kožený interiér je černý, vévodí mu sportovní sedadla a vyhřívaný kožený volant GT Sport.

Porsche s pořadovým číslem dva miliony sjelo v Lipsku z výrobní linky

Nový Macan je (pravděpodobně zatím) výhradně elektrický, disponuje výkonnou vysokonapěťovou baterií s celkovou energetickou kapacitou 100 kWh, která poskytuje dojezd až 612 kilometrů. Nabíjecí kapacita 270 kW na kompatibilních 800voltových stejnosměrných nabíjecích stanicích umožňuje nabití baterie z 10 na 80 procent za přibližně 21 minut. Výkon pohonné soustavy je 408 kilometrů a maximální rychlost omezena na 220 km/h.

Sluší se dodat, že Porsche (ostatně jako třeba i Audi nebo Lamborghini) dle dostupných informací hodně uvažuje nad tím, že do Macanu vrátí spalovací motor, přesněji hybridní pohon. A platí to i pro Cayenne. Důvod je prostý, elektrická auta se neprodávají tak dobře jako ta spalovací. A do roku 2035, kdy už to bez nich nepůjde, je pořád docela daleko…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru